För mycket prylar! Och ändå köper vi fler....

Gårdagen var en intressant dag. Jag var hemma hos min bästa vän Ulliz och vi arbetade tillsammans på det kända projektet, vi har fått ändrade färger på hemsidan och nu börjar vi känna oss nöjda (så fort den är helt klar kommer adressen att publiceras på min blogg!). Sedan måste det bara finslipas på texterna.


Hennes vän Lotta kom över och vi satt och pratade alla tre över ett glas vin. Och Lotta sa det som säkert många av oss känner: att det kan vara ganska betungande att se alla dessa prylar hemma och att det stressar upp oss att behöva städa undan dem. Och ändå älskar många av oss att shoppa. Jag undrar hur många prylar man egentligen kommer att konsumera under sin livstid. Men jag tänker inte gå in på diskussionen om shoppandet är ett substitut för något annat, för det är inte alldeles säkert att det är så. Det kan vara lite av allt men kanske just för att något nytt ger oss något av en frisk fläkt.


Själv hittade jag igår ett par blåa coola skor på Fridhemsplan, de var på rea. Men tyvärr var de för små, och det var lite synd. De var ett par Emilia-skor helt enkelt.


Idag ska jag på stadsvandring med en av mina andra vänner, Carlos. Vi ska träffas vid fem så jag har fortfarande hela dagen på mig....att städa bland prylarna!


Akvariebild från Polen

Kommentarer
Postat av: Ulliz-Bulliz

Hej min älskling!!!

Tack snälla för den oerhört mysiga gårkvällen med mat, vin, hemsideprat, livssamtal och underbara foton ;-)

Nu har jag äntligen satt mig ner i lugn och ro (på jobbet, haha) och läst alla dina underbara inlägg...du är helt fantastisk!!! Vilken blogg!!! Jag skrattade, hänfördes och nickade igenkännande. Vilka tänkabara ord du skriver och så oerhört duktig du är på att skriva och formulera dig (fast det visste jag redan)! Din dikt var så fin!!!

Du är bäst min vän :-)

Kärlek, puss och kram från din Ulliz

2008-08-14 @ 15:26:22
Postat av: Emilia

Hallå Ulliz! Åh, vad glad jag blir att du har hittat till min blogg och att du tycker om den!! Ja, vilken kväll vi hade, det var supermysigt! Och vi är på G med projektet, det känner jag verkligen!



Ha det bäst!

Massor av kramar

Emilia

2008-08-15 @ 12:28:02
Postat av: Carl

Hej frugan nu får du bestämma vilken dag vi ska gå runt söder, Och det märks att vi är på olika världar när det gäller pennan...

2008-08-18 @ 19:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback