Man når målet, vad händer sedan?

Alla pratar om att nå sina mål, antingen privat eller på arbetsplatser, själsligt, materiellt eller kroppsligt med vikt och hela kitet. Men vad händer sedan? Är jag som människa nöjd eller tänker jag: "eh, jag lägger ribban lite högre, så kanske jag kommer att må bra av det här!". Och så fortsätter man i samma takt. Om det ena inte lyckas fortsätts det med det andra. Jämförelser med andra människors arbeten, partners, fritid och detta stressar upp oss och så fortsätter det. Fast det är klart, de här jämförelserna kanske inte gäller oss alla och kanske finns människor som inte behöver specifika mål att sträva efter...


Jag är en person som behöver ha mål, annars känns det meningslöst. Begreppet mål låter så mekaniskt, så strävan kan låta bättre. Jag har en strävan idag att gå och träna och sedan träffa min kompis Agnieszka och fika, efter mässan idag.


Mål, mening, strävan...blir det inte lite väl mycket ibland? Fick höra idag att de som är arbetslösa har högre stressnivåer än de som arbetar. Vi är skapta till att göra saker, annars blir kroppen rastlös.


Ni får gärna förgylla min blogg med era tankar om mål och strävanden!


Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback