Antalet besökare sköt i höjden!

Ja, jag får nog tacka Svenne för det, igår var det sjutton unika besökare på min blogg, vilket förstås gjorde mig glad. Gårdagens inlägg om julen var roligt att skriva, eftersom jag skrev ner alla trevliga julrim! Igår kväll la jag mig först vid nio, somnade som en stock på soffan tillsammans med herr Marius. Vaknade sedan klockan två på natten och gick ut med lillkillen, sedan låg jag fram till fyra och läste boken Pillret som jag har fått av Emsan, den är bra och spännande - och allmänbildande. Vi får se min inställning till mediciner när jag läst ut den!

Idag är planerna som följer: först städa klart köket och sedan börja packa kökssaker - nu är det exakt en vecka kvar tills jag flyttar. Om jag har tur får vi en fjärde person som hjälper till, en kompis till Svenne. Det vore bra, för att bara vara tre räcker nog inte.

Igår gick jag nästan 5000 steg med min nya stegräknare som jag köpte till mig själv i julklapp. Jag har märkt att en medellång prommis med Marre är ungefär 2000 steg. Jag tror att det var ett bra köp! Vi ska ut senare idag också, men just nu ligger han utslagen på soffan och lyssnar på radio!

Nu tillbaka till städandet och packandet!

Tjillevippen!
Emilia
Kommentarer
Postat av: coolbettan

Lycka till med flytten!

Stegräknare är bra, jag gick ner 30kilo i år med att gå.

2008-12-26 @ 16:48:41
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: coolbettan

Jag började med att gå ca:4km per dag i raskt tempo, vart efter så ökade jag tills jag gick mellan 9- 12km per dag i raskt tempo. Försökte snabbt vara ute minst 1 timma per dag. Sedan tänkte jag på vad jag åt. Jag vart en mycket piggare människa när jag gick, gladare också. Lycka till och ta det lugnt i början och öka, sätt mål och delmål!

2008-12-26 @ 17:02:11
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: coolbettan

Det är bra!

Jag tog tid när jag gick, när jag sedan såg att det gick fortare och fortare att ta mig runt min runda så ökade jag ut den osv. Jag gick mycket med hundarna, de fick inte stanna vid varje gräsplätt, nu har de vant sig och får också motion. Minst 10.000 steg hade jag sedan som mål att gå per dag, i enbart motion. Vart en skön vana och jag kände abstinens om det var någon dag jag ej kunde gå. Har nu varit tvungen att sitta still i 7 veckor och det märks, men imorgon börjar jag igen att jobba upp kondisen. Håll mig gärna uppdaterad om hur det går!

Kom ihåg, känn dig nöjd efter varje runda!

2008-12-26 @ 19:06:19
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Christian

God fortsättning. Jag hade önskat att hjälpa till med flytten men jag har ingen stegräknare:), skojar bara. Önksar dig lycka till med flytten. Syns i jan.

Kram Krille

2008-12-27 @ 00:48:50
Postat av: Emilia

Hej alla som skriver! Jo, jag kommer att uppdatera med hur det går med stegräknaren. Hehe Krille, tack ändå, det är väl tanken som räknas, och ja vi ses absolut i januari!



Kram till er alla!

Emilia

2008-12-27 @ 13:07:05
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback