En och en halv vecka kvar!

Nej, jag har inte glömt bort julen och fått för mig att den är nästa fredag. Nej, rubriken handlar om min flytt som snart kommer vara ett faktum! Och det ska bli roligt att påbörja ett nytt liv i en alldeles egen lägenhet. Jag undrar hur jag kommer att ha hemma, vet ju att jag kommer beställa målning när jag flyttar in. Tänkte be Emily om hjälp när det gäller färger (hint hint om du läser Emsan!). Sedan blir det ju lite kompottaktigt och efter plånboken - men jag ska köpa ny säng. Men på flytten ska jag ta med mig en, så att jag redan kan sova där första kvällen! Men så är det där med TV. Jag har under hela denna månad sagt till alla att jag inte ska ha TV. Men jag märker ju när jag är här i Solna att det blir en del av den varan. Men å andra sidan, om jag inte har valet, då kanske jag kommer att sysselsätta mig med alla de saker som jag bortprioriterar när jag väljer TV:n. Ja, ni ser vilka lyxproblem jag vältrar mig i! Jag borde ställa mig och göra de piroger som jag har lovat till imorgon! Hoppas att det går bättre att göra dem än sist, ni som har läst bloggen på sistone vet ju hur det slutade...

Snurr snurr, allt går så fort (höll på att stava fort med å, hur är det egentligen med mina grå? Ah, blev sugen på lite julrim, varför inte, det enda som saknas är papper och lim! )

Ta hand om er! Och glöm nu inte att det är lugn och ro som ska vara i fokus!

Kram
Emilia den juliga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback