Julplanering ute på stan...

...det var det jag och Sven sysselsatte oss med efter mitt kyrkobesök - men först åt vi en helt fantastisk halloumisallad, den var så god att jag skulle kunna äta en till på studs. Det var en så god dressing till och halloumin var mumsig och med bra konsistens! Men nu ser det ut som följer:


  • Piroger med kål och svamp och barszcz till detta
  • Potatis
  • Rödbetssallad
  • Sill (helst egengjord)
  • Julskinka
  • Köttbullar
  • Lussebullar
  • Glögg med mandel och russin
  • Julmust
  • Lax
  • Lutfisk
  • Knäck
  • Kaffe
  • Marängsviss

Men säkert har ni någon idé på något mer, nåt sådant som det bara skriker jul om? Skriv då gärna ner det i kommentarsfältet nedan.


Innan jag träffade Sven idag satte jag mig ner och rannsakade mig själv gällande förändring. Det är svårt med förändring, men jag har identifierat två av dem som jag vill göra: dels är det sömnen och dels är det fysisk aktivitet (läs: gå ner i vikt). Och jag skrev ner saker som jag kan göra på morgonen när jag går upp. För jag har identifierat ett problem med mitt uppstigande: jag har absolut ingenting att göra - och då är det inte konstigt att jag väljer att sova vidare, eller hur? Så jag har gjort en lista på saker, några av dem är: blogga, söka jobb och fixa julklappar. Men framför allt tror jag på fysisk aktivitet, typ morgonjympa. Så imorgon skrider jag till verket: 07.30 är jag uppe!


Har ni några förändringar ni vill genomföra?


Kram

Emilia
Kommentarer
Postat av: Svennis

Mycket bra planering Emilia. Vi kommer att ha en riktig bra jul tillsammans.



Men vi måste ju ha lite nötter, clementiner och kanske nån daddel också.



2009 blir förändringens år, lita på det! Jag kommer att bli mera medveten. Om kroppen till exempel. Vad som kommer in i mun och vad som kommer ur munnen. Alltså det man säger.



Krammiga hälfningar

Svennis

2008-12-07 @ 23:22:59
Postat av: Emilia

2008-12-08 @ 14:14:20
Postat av: Anonym

Javisst blir det bra!



Kram

Emilia

2008-12-08 @ 16:58:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback