Planering av flytt och annat pyssel!

Hej därute!
Dagen började bra med solsken ute, men fortfarande kallt. Har varit i Solna Centrum och lurar på en ansiktskräm till mig själv - beslutet faller imorgon om det blir köp eller inte. Är lite svag för sådant, skönhetsprodukter alltså. Men är absolut inget proffs så jag kommer inte komma med några skönhetstips. Dock vet vi att sömn och rätt mat kan göra susen. Och att dricka vatten i lagom mängder är inte heller fel. Nu börjar vintermörkret krypa på, så jag har satt mig i soffan och ska planera resten av dagen: dels ska jag städa köket (mål 1) och sedan ska jag laga mig en riktigt god sallad (till lunch åt jag fisken som Agnieszka gjorde åt oss i helgen, man säger att det är "ryba po grecku", dvs fisk på grekiskt vis) tillsammans med "leniwe", dvs de små bitarna av piroger som Agnieszka gjorde av mina degiga piroger. Morötter blev det till detta. Och jag ska säga er att gott var det! Tack Agnieszka att jag fick med mig lite hem!

Tillbaka till salladen. Ingredienserna är sallad, rödlök, stekt halloumi (i olivolja). tomater, avokado och quinoa. Och så ska jag göra en god dressing till. Ja det är kanske dags för ett nyttigare liv? Vet ju att jag mår bättre när jag äter fräsch och hemlagad mat! Efter maten ska jag åka till kyrkan och gå på 18.00-mässan. Efteråt är det kurs. Så jag lämnar nog Marius hemma hos Sammys mamma. Han kommer först få gå på en trevlig promenad med mig!

Ta hand om er så syns vi senare!
Emilia
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback