Puh!

Ja, nu har jag slitit så det räcker och blir över denna dag. Var två rundor med mina saker, men nu är jag äntligen i Solna, skönt. Igår skickade jag över en jobbansökan på ett trevligt arbete som webbredaktör, vi får se om jag får något svar. Annars är det ganska få intressanta arbeten som annonseras just nu. Det är väl julen som nalkas! Sitter nu hemma här men ska snart ut med Marius. Han blev så glad när han fick träffa mig idag, blev helt överöst med pussar - han är ju så söt! Senare ikväll blir det middag och ta det lugnt, jag känner mig ganska trött. Ändå sov jag ut idag, vilket jag tycker att jag förtjänade (trots att jag ska vara ppe vid 07.30...). På eftermiddagen var jag på mindfulnessgrupp, och jag trodde jag skulle somna, så avslappnad blev jag. Ska dit nästa vecka också.

Det som ska ske nu i framtiden, enligt min nya strategi är:

  • köpa ny säng till lägenheten: någon som har tips på bra sängar till någorlunda priser?
  • skaffa mig ett arbete som jag trivs med: någon som har lust att kolla på mitt CV?
  • inreda min nya lägenhet så att jag trivs (här tror jag att jag ska rådfråga Emily och Sammy, om det är fler som har åsikter så är det bara att hojta!!)
  • meditera mera
  • träning
  • laga god och nyttig mat...

Verkar det som om jag har nyårslöften på gång? Kanske det, även fast jag inte är så förtjust i det! Men samtidigt finns det tjusning i förändringar! Det viktiga är dock lugn och ro och att vardagen känns meningsfull och att jag gör saker som jag tycker är värdefulla (som bloggen till exempel!). Träningen är något som jag uppskattar, egentligen, men som har kommit lite i skymundan. Konstigt med tanke på hur nära gymmet jag bodde när jag var hos Ulliz. Nåväl, funderar på att börja träna med Carlos efter nyår, just med tanke på att vi kommer att bo så nära varandra. Han kanske kan få igång mig!

Ha det gott!
Emilia

Kommentarer
Postat av: dora

Som sagt, är jag så glad för din skull! Jag är övertygad om att alla dina "drömmar" (jag menar listan på bloggen)kommer att gå i uppfyllelse. Ha en jättebra dag.Kram

2008-12-12 @ 08:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback