Nödbromsa och lyssna in!

Att bromsa och inte köra för snabbt igenom livet - för då är det risk att man faktiskt går miste om saker. Men det kanske inte är det lättaste, vi kanske kör på i alla fall? Och till slut kanske kroppen och knoppen inte vet hur man trycker på bromsen. Jag vet själv hur det är: jobbade nästan 125 % förra hösten, och det gav sina efterverkningar. Och sen tar det lång tid att komma tillbaka på banan. Mitt fall är heller inte ovanligt, det är många som jobbar, jobbar och jobbar. Rådet till er som inte kommit till bristningspunkten är: ta det lugnt, det är inte värt att köra slut på sig själv.


Nu i skrivande stund sitter jag hemma på vår röda soffa, och märkte precis att träden låter utanför, de viskar vad vinden vill säga genom dem. Datorn surrar, mamma städar i köket. Det ljud som jag kanske saknar är vågornas, när de slår mot stranden. Jag har en skiva med havsljud, brukar lägga den i CD-spelaren innan jag går och lägger mig, ganska skönt. Många säger att de tycker om tystnaden, och jag undrar just om jag gör det? Mitt svar är nja: lite småljud skadar inte. Däremot blir jag stressad om det låter för mycket (för hög volym på TV, eller grannar som inte förstår att efter klockan tio så ska det vara lugnt). Men tystnaden som sådan behöver jag inte.


Jag hoppas att ni har det bra i sommarvärmen, så här fint kanske vi bara får ha några dagar till!


Emilia

Kommentarer
Postat av: Sven

Jag kan rekomendera att använda dom inre växlarna. Att när man varvar upp så kan man ju växla. Och växla ner. Ligga och cruisa med en wonderbaum hängandes från backspegeln. Eller om du har en autopilot, lägg in driven och lita på att kroppen klarar av att endast köra så bra utan att tära på dina krafter. Då behöver du bara följa med och njuta av turen. Glöm inte att tanka med lite kärlek då och då.



Må gottit

Svenne

2008-07-31 @ 23:15:44
URL: http://musakon.blogg.se/
Postat av: Emilia

Åh, vad fint skrivet, verkligande poetiskt och med humor!



Kram

Emilia

2008-08-01 @ 12:09:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback