Välkommen till min nya blogg!

Åh, vad spännande. Märkte igår en tanke som spred sig inom mig - jag vill att folk ska läsa min blogg! Det skrivna ordet behöver uppmärksamhet, det är lustigt. Att skriva är kul, men det går i vågor. Tänkte på min vän Sven som raderade alla sina inlägg på sin blogg - därför tänker jag vara försiktig.

Målet med bloggen är att inspirera och reflektera - häng gärna med i diskussionerna!

Vad gör dig glad? Vad är glad? För mig är det när hjärnan är sams med kroppen och hittar saker som känns rätt. Man blir glad av vänner - hjärnan stimuleras att krama dem, att prata med dem. Och kroppen hänger med, armar runt, och ett leende på läpparna.

Vad gör dig arg? Den värsta sorten av arghet är, enligt min åsikt den som man riktar mot sig själv - den klibbar fast sig och blir som ett mantra att man är dålig, att man borde ha gjort si eller så. Läbbigt.

Ja just det, välkommen skulle det vara! Absolut, välkomna!

Emilia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback