Spenatpasta och härlig gången dag!

Hej mina kära läsare och vänner! Hoppas att allt är bra med er! Jag vaknade och var trött i förmiddags och fortsatte att vara det i alla fall några timmar. Fick dock lite positiv energi sedan jag var på mässan klockan 12.15. Där kunde jag samla mina tankar och få perspektiv på livet. Sedan åkte jag till SSSB och fick ett intyg på att jag har betalat hyran i tid och att jag har skött mig bra medan jag bodde på Lappis under mina studier! Det var skönt att få det gjort, men jag fick nästan vänta en timme där. Men det var värt besväret - helt klart!

Pratade med Carlos mamma idag. Hon sjunger i kör och jag och Sven ska gå på Adventskonsert på söndag. Hon frågade om jag och Sven skulle kunna tänka oss att hjälpa till att sälja biljetter på söndag, innan konserten, och det tackade vi ja till. Som tack för hjälpen får vi gå gratis, det är alltid trevligt. Jag och Sven har planerat en adventsfika på söndag innan försäljningen och då ska vi även planera inköp inför julhelgen!

Jag och Agnieszka gick till mitt favoritsushiställe, jag åt sushi och hon yakiniku - det var trevligt och vi hann prata en del. Sedan gick vi omkring på stan och kollade in potentiella julklappar. Jag hade ju egentligen tänkt att träna nu på kvällen, men jag var så trött efter allt vårt trampande på stan att jag åkte hem och lagade mig en god spenatpasta. Betalat räkningar har jagf också hunnit med!

Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan höra av mig till mor. Vi ska ju försöka få till ett kontrakt på lägenheten imorgon, jag är lite nervös, men det ska gå. Det måste gå. Jag har redan planerat i huvudet mitt hur det ska se ut när jag flyttar in! Att tänka positivt är bra!

Kram på er! Snart är det helg!

Kram
Jobbsökerskan
Kommentarer
Postat av: SussieK

Tack och åter tack :)

2008-11-27 @ 22:06:13
URL: http://sussiek.blogg.se/
Postat av: Emily

Hej gumman!



Jag vill bara ge dig en lyckospark i baken och önska dig lycka till imorgon med allt kring lägenheten. Jag håller tummen och tänker på dig. Skönt att din mamma är så bra på sådana saker, och att hon kan hjälpa dig. Vi ses till kvällen hoppas jag. :)



Puss puss

Emily

2008-11-27 @ 23:01:54
Postat av: Emilia

Hej Sussie, varsågod! Och Emily! Tack för igår, det var trevligt, även om jag var supertrött!



Kram

Emilia

2008-11-29 @ 12:54:54
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback