Med Nogger i högsta hand!

Ja, det är inte glasstider, men Sammy har köpt en låda full med Piggelin, Päronsplit, 88:an, Nogger och Sandwich, så vad gör man? De har alla något speciellt, men idag var jag sugen på Nogger, så nu har jag slukat den i stor hast, det godaste är mittenparti (med nougat). Idag är det ju tänkt att jag ska gå på lägenhetsvisning, men mamma messade precis där hon skrev att det kanske inte var någon idé, eftersom den ligger lite off...Plus att jag inte vill gå själv, sådana här beslut om lägenhet vill jag ta tillsammans med någon. Vi får se hur jag gör...


De har stängt av vattnet här hos oss, hela dagen. Det känns som att de gjorde det förra veckan också...Okej att de stänger av några timmar, men hela dagen? Nej tack! Kan inte ens byta vatten till lillkillen, men visst kommer han överleva (ifall ni undrade!).


Nu ska jag göra mig lite proteinmat, ägg, kalkon och lite tomat. Sedan ska jag ut med Marre och  klockan kvart över tolv är det dags att dra till Solna Centrum. Jag har i alla fall kollat på kartan var lägenheten ligger, men som sagt, blev lite osäker.


Funderar fortfarande på det här med om bloggen ska länkas till CV:et. Kanske, kanske inte!


Ha det så gott, om ni bor i Stockholm: njut av solen!


Emilia. Som älskar glass


Har du något att bjuda på? Fågel i Tallin, sommar 2008
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Funderar och funderar igen om cv ska länkas till bloggen. Beror väl oxå på vad sorts jobb man söker om bloggen kan anses vara en merit som kompletterar andra meriter. En blogg kan kanske ibland fungera som grädde på moset. Kan väl vara ett kvitto på att man är på banan och inte tacklat av och tappat sugen, för i så fall orkar man väl inte med en blogg. Kan oxå visa hur man skriver och uttrycker sig och vad slags intressen man har på ett ärligt sätt. Menar som så att det är ju lätt att på anställningsintervju säga massa saker utan täckning medan bloggen är ärlig och ofejkad. Sen beror det väl på om den som anställer verkligen har tid att kolla bloggar, det är nog tveksamt. Skulle tro att i så fall är det om det väger jämt mellan två personer och om den ene då har en blogg som ger ett positivt intryck så kan det väl väga över som en fördel. Men kanske skulle du om du tänker länka bloggen i så fall försöka putsa och frisera och censurera bort allt som ser negativt ut och dit hör förstås sömnproblem och höstdepp. Samt denna min kommentar naturligtvis (som däremot hoppas jag är positiv för dig).



Vänligen Farbror Nisse

2008-10-22 @ 17:18:58
Postat av: Emilia

Farbror Nisse!

Jo, visst kan man fundera hur mycket man vill ge i ett CV. Det beror ju alldeles på vad för funktion bloggen har. I mitt fall handlar det om hur mitt liv ser ut, dvs den är ganska personlig, den ger säkert en tydlig fingervisning om vem jag är - vilket jag givetvis vill förmedla...Men till vem?

Än så länge är det bara människor i min omedelbara närhet, dvs vänner och familj, som känner till bloggen. Och kanske vill jag fortsätta på det sättet...Men, om du läser mitt nästa inlägg så kommer vi inte behöva oroa oss för blogg+CV...



Natti natt



Emilia, the queen of the blog Morgonsolens sanning

2008-10-22 @ 21:54:37
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback