Miami Ink, trodde aldrig...

....att jag skulle nämna det TV-programmet i min blogg.

1. Jag tycker inte att det är så bra
2. Trodde inte att jag tittade på det så ofta (i alla fall).

Men nu märker jag att det blir någon gång i veckan - så programmet nämns även i denna blogg. Det handlar om en tatuerarstudio, där några snubbar (och en snubba) gör häftiga tatueringar. Det verkar vara av olika anledningar som dessa tatueringar blir av, idag tatuerade en kvinna in sin dotters porträtt på ryggen. Dottern hade dött hastigt när hon bara var fem år. Det är ganska hemskt vad som kan ske med oss och våra nära och kära. Situationer kan ändras från dag till dag - som det gjorde för henne. Tatueringen blev bra. Det som faktiskt gör det hela intressant är just de olika kundernas historier.


Ikväll blev det god mat: kyckling i ugn med vitlök, ris och till det en sallad baserad på tomater och fetaost. Men, jag fixade även en suveränt god och enkel äppelpaj med vaniljvisp! Så nu sitter jag i soffan och siktar in mig på att äta upp det sista av pajen. Det går en liten fundering i mitt huvud - att gå ut på en lite längre kvällspromenad - och det är inte omöjligt att det blir av. Jag tänker mycket på det här med att röra mig. Det är viktigt och det ligger i mina värderingar att ha ett fysiskt aktivt liv.


See you soon!

Emilia



Don´t worry, be happy! Promenad ute vid Åkeshov med Agnieszka
Kommentarer
Postat av: Svempa Gurra

Snullpis faffagonga lingonpicka dräskodönga ippi fnasas prattdiskus flångsnussa poppe poppe mjäll!



Homer Simpsons for President! Se länk!

No 10: I'm smarter than the last guy!

Postat av: Svempa

Jo, det var jibbrish den första meningen Det kan väl du översätta, lite improviserat! :) Natti

2008-10-28 @ 23:00:09
Postat av: Emilia

"snälla, drick lingondrickan annars kommer en stor fågel att poppa in med sitt skrik"



Fritt översatt den 29 oktober 2008



Svempa. Jag antar att du är hederlige gamle Sven?



Kram till dig!

Emiliusz

2008-10-29 @ 12:02:24
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Svennis

Ja, det är Sven - orginalet :)

2008-10-29 @ 14:25:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback