Musik, gråhet och allt annat...

Åh, det är en så bra låt på MTV just nu med Cold Play, Viva la vida. Jag bara känner ett sådant lugn sprida sig i kroppen och vill bara ha skivan nu nu nu. Jag vet ju att Cold Play har gjort många bra låtar, men den här har något mystiskt över sig...härlig melodi och refräng. Ser nu också att albumet heter Viva la vida. Då kanske det är meningen! Att jag ska köpa skivan alltså.


Sov hela natten. Plus moms. Ja, för det blev lite längre än vad jag hade tänkt mig. Stackars lillkillen stod i princip med tassarna i kors, men nu har vi varit ute och problemet är löst. Jag sa till Ulliz att jag skulle komma tidigt till henne, men nu är klockan redan halv två och det känns som om jag har fastnat i soffan...Har ingen lust att göra något, bara vila. Vet att köket väntar på att städas...Och det ska jag nog klara av!

Tittar ut genom fönstret och nu vet jag att jag hade rätt igår! Ja, det liksom viskas "höst" genom träden och solen har tagit semester...Men det jag kan tänka på är att jag ska spara ihop pengar till en resa till solen. Och två år..ja, det är egentligen inte så lång tid. Under tiden utvecklas säkert fler idéer och inspiration till vad resan ska innehålla. Jag tänker fotografera mycket, det vet jag (min kamera fick just komplimanger över vilka fina bilder den tar!). Sen kanske fortsätta på mitt skrivande. Ja, jag vet att jag inte har nämnt det, men jag har ett skrivprojekt på gång. Mer vill jag inte säga - för då blir det inte av!


Innan jag avslutar detta inlägg vill jag bara påminna mig själv om följande:


  • Jag flyttar den 31 oktober, dags att ta upp kartonger från källaren!
  • Hitta motivationen till att gå upp i tid samt träning!
  • Glöm inte bort att validera mig själv! (tips till er andra också!)

Kram

Emilia


En av fiskarna i Sammys akvarium...som har fått bebisar med sin "fru"!

Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Havet är blått och himlen är blå

I det stora hela är vi alla små.



Solen ger ljus och värmer vårt hus

trädens löv är gröna och vinden ger sus.



Markens mörka mylla

är full av liv som krylla

Livet är större än någon kan förstå.



Slumpdragning av Farbror Nisses brevlådedikter

2008-10-21 @ 15:25:31
Postat av: Emilia

Du funderar inte på att släppa en diktsamling Nisse? Det är alltid kul att öppna och se vad du skriver! Sitter nu hemma hos Ulliz och kokar ett ägg som jag ska äta med kaviar på knäcke, mums!



Kram

Emilia

2008-10-21 @ 16:02:47
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback