Detta inlägg höll på att inte publiceras...

....för det försvann när jag skulle publicera den. Det har hänt mig en gång förut - och då lovade jag mig själv att alltid skriva i ett word-dokument och sedan publicera det. Det kommer jag göra från och med nu!! Men, en del av inlägget sparades, så det kommer här:

Hungrig är jag nu men strax ska jag skala potatis och till det blir det lax och hollandaisesås. Idag hade jag massor inplanerat - men hade så dålig sömn att jag ringde Ulliz och avbokade både hundpromenad och utgång ikväll. Jag måste få ordning på sömnen - men utan att stressa fram det förstås! Men det känns i kroppen idag, det gör det. Ska kolla upp om det finns någon sjukgymnastik i Solna, typ Qigong eller kroppskännedom, för jag vet att det fungerar - har testat förut och varit mer än nöjd! Märker att jag hela tiden hittar saker som jag ska göra, inte konstigt att jag har sömnproblem! Men svaret är enkelt: för mycket stimuli, för lite fysisk aktivitet och oro. Att meditera kan vara ett sätt. Ska snart gå och öppna fönstret i mitt rum för att göra det behagligt att sova. Och jag upprepar. Ikväll, 23.00, ligger jag i sängen. Och! Inte mer än 9 timmar i sängen!! Som tur är ska jag vara i Alvik imorgon klockan tio, så up I go!

Har registrerat mig på en träningssight också - ja, jag vet: överdrift. Men jag har redan nu en känsla av att jag kommer ge upp det medlemsskapet (som för övrigt var gratis: www.funbeat.se) Det räcker att ha bloggen som ventil, kanske att jag skulle ha lite mer struktur. nu blir det lite hipp som happ, ena dagen snackar jag sömneffektivitet, nästa är det recept på rödbetssylt. You get my drift!

Fick en till kallelse från bostadsförmedlingen, denna gång ute i Ulvsunda. Dock tycker jag det var lite saftig hyra...Men jag är nummer 9 i kön, så det är inte helt fel! Måste påminna mig själv att det är visning nästa vecka, på onsdagen om jag inte minns fel. Jag tar med mig mor också!

Så, nu är klockan halv åtta och jag har både ätit middag och varit ute med lillkillen. Vi tog en rejäl runda, och det var så där friskt ute, lite kallt också. Och det borde göra sömnen bättre (hoppas hoppas!!) Nu sitter jag och väntar på Idol, och surfar lite under tiden. Undrar hur Ulliz och Ida har det ikväll - de skulle ju ut och festa! Hoppas att de har det bra. Ulliz ska ju kanske ut och åka i stora världen i december, närmare bestämt: Thailand! Vadå avundsjuk? Nej, jag är glad för hennes skull och blir själv motiverad till att spara ihop till en egen resa!

Massor av kramar
Emilia



När jag väl bestämmer mig så - men ibland tryter det....
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Tack för alla kramar och för den fina bilden på vackra Emilia. Ska väl oxå tacka kameran som tog bilden och så den som knäppte på kameran. Kanske är det Ulliz, en riktigt rejäl helylletjej.

2008-10-17 @ 21:06:42
Postat av: Svennis

Ja just det ja, du har kvar bloggen och skriver så tangentbordet får jobba ordentligt.



Jag ska skicka in ansökan om att få hyra ut i andra hand i Farsta i veckan. Jag kommer att ringa å fråga dig först!



Sov gott inatt, glöm bort allt som surrar. Fantisera om att vara en liten fågel inatt som flyger runt och trollar.



Sköt om dig

kramar

Svennis



2008-10-17 @ 21:55:08
Postat av: Emilia

Hej Nisse och Sven. Tack för era fina kommentarer. Jag tog bilden själv faktiskt! :) Ja, ring mig Sven - vi får se om det skulle fungera för mig att bo i Farsta!



Kramar till er båda!



Emilia

2008-10-18 @ 13:07:39
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback