Hälsan själv?

Nja, det är en bit kvar, men nu tar jag tag i motionen på riktigt, har känt mig på lite lågt humör den senaste tiden och tänkte därför att jag skulle träna mer, eftersom det gör att jag mår bättre. Apropå mående: åkte från Solna station idag till Stockholm Södra, skulle träffa Ulliz och ha möte om hemsidan. På Centralstation var det fullkomligt smockat med folk och jag blev nästan lite stressad. Eller ja: jag blev väldigt stressad. Det var en man som satte sig mittemot mig med en jätteduns, höll krampaktigt i sin apotekspåse ovanpå datorväskan, knäckte till nacken och började läsa sin pocket. Jag riktigt såg hur han vibrerade av stress och jag tänkte: hur ska han kunna koncentrera sig på boken med den stressen plus alla människor?Jag hann inte fundera så mycket mer, för Stockholm Södra var nästa station. Och jag tänker mig följande: att många män i karriären, runt 35 år, kanske singlar, är säkert stressade och har morgonångest över allt som ska hinnas med. Det finns ju "måsten" för dem också!


Ikväll när jag kom hem var jag vrålhungrig. Mötet med Andreas (han som gör hemsidan) gick bra, det är liiite lite kvar! Hur som helst har jag tänkt att börja äta nyttigare och mer varierat, så jag stekte pannkakor och fyllde med kesoröra (keso, kalkon, paprika, tomat, salt och peppar) och med rödbetsmarmelad med nötter i till efterrätt. Det hela blev lyckat, och jag har lunch till imorgon.


Läser fortfarande samma bok som igår, den om Benjamin och hans kunder i Stockholm. Det värsta partiet so far var när han träffade sina föräldrar på stan, de vägrar att erkänna honom som sin son. Pappan får andningsproblem och Benjamin ger honom första hjälpen, vilket hjälper. Men ändå, föräldrarna stapplar iväg och Benjamin lämnas ensam kvar. Det är så sorgligt. Finns villkorslös kärlek kan man fråga sig. Jag ska läsa lite till innan läggdags (fast klockan är redan tolv....)


Kram till alla!

Emilia


PS. Vi fick förslag på ännu en lokal som vi kan låna! Och denna gång inkluderas även en publik....



Blomma från Sardinien 2008

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback