Nu doftar det av underbar thaimat! Och mysig höstdessert....

Sprang iväg till Hemköp för att köpa det sista för kvällen, jag behövde nämligen kokosmjölk! Har nu lagat thailändsk curry och slängt ihop en jättegod äppelpaj (smulpaj). Väntar på att Sammy ska komma hem, så jag har lagt upp allt på tallrikar och magen knorrar att jag ska börja äta! Till pajen kommer jag att vispa ihop en vaniljvisp från Milda, den är suveränt god och inte särskilt fet (12%). Kom igång med målandet i alla fall, det ska bli spännande att se slutresultatet!


Har haft lite molande huvudvärk nu på eftermiddagen, det är säkert så att jag har druckit för lite. Syrran var här och hälsade på mig och Marius, det var länge sedan vi sågs! Hon funderar på att plugga till sjuksköterska, förhoppningsvis spinner hon vidare på det.


Tänkte att jag skulle ta med en länk som jag gillar i bloggens, typ "veckans länk", och det som poppar upp i mitt huvud är en annan blogg som har fokus på Stockholm. Jag gick i samma skola som bloggerskan, Jonna Sima. Här är länken: http://www.dn.se/blogg/simassthlm


Inget nytt på musikfronten, lyssnar på radio nu, kommersiell radio förstås så att jag har något att irritera mig på, reklamen är ingenting som jag uppskattar.


Pratade med Agnieszka nyss, vi funderar på en eventuell promenad imorgon i Åkeshov. Det påminner mig om Anna-Carina också ville gå med oss, kanske att jag slår en pling. Det vore kul med en annan väg, vi har gjort stan så många gånger nu. Men det blir inga 10 kilometer, eftersom både jag och Agnieszka har varit krassliga. Just nu känns det som om vänstra hjärnhalvan pajat, det molar på....


Nej, dags att avsluta. Hoppas att ni får en trevlig kväll! Själv ska jag nog ta det väldigt lugnt.

Kram
Emilia

Äppelpaj i september 2008. Ej att förglömma den goda såsen!

Kommentarer
Postat av: Emily

Det såg riktigt gott ut... smarr. Vilken lyx! Jag har verkligen fastnat i bloggträsket. Jag började idag läsa Jonas Tentes blogg från bokmässan som han skriver på www.dn.se och så läser jag några andra och så självklart din - Morgonsolens sanning. Bloggen är verkligen tidens melodi. Ord, ord, ord som regnar över oss likt skyfall... Längtar tills på lördag. Stor varm kram från mig till dig/Em

2008-09-25 @ 20:15:02
Postat av: Nisse Norr

Mums vad gott med äppelpaj med vaniljsås. Men thaimat däremot är inte direkt min favorit, föredrar kinamat och allra helst indisk mat, förutom vanlig hederlig husmanskost förstås den är svårslagen. Bruna bönor med fläsk och rödbetor, pölsa med rödbetor och potatis och knäckebröd med smör. Köttbullar med gräddig sås potatis och lingonsylt. Kroppkakor med skirat smör och lingonsylt. Stekt strömming med potatismos. Janssons frestelse. Osv osv etc etc. Men visst finns det även god thaimat inte tu tal om det men nu menar jag generellt, särskilt grillat och friterat tex kycklingspett mumsfilibabba. Sen läste jag här på bloggen om ditt spenatrecept med bacon som låter så gott och enkelt. På det hela taget så är jag allätare som gillar det mesta bara det är gott och vällagat. Ikväll bakar jag bröd, just nu på jäsning snart gräddning och sen blir det en macka med smör på hujinamej vad gott.

Kramiga Hälsningar Nisse Norr

2008-09-25 @ 21:12:43
Postat av: Emilia Arvidsson

Hej Em och Nisse Norr, vad roligt att höra ifrån er. Ja, jag läser också andra bloggar, och jag skäms men jag går faktiskt in på Blondinbellas blogg med jämna mellanrum. Har nu även fastnat för Jonna Simas blogg på DN (se länk i detta inlägg). Internet är beroendeframkallande!!! Sitter nu hemma hos gästbloggaren och väntar på nästa spännande inlägg! Oj Nisse Norr, det var inte dåligt med förslag på godsaker. Du får komma ner till Stockholm och så kan jag laga lite god thaimat till dig!



Kramar tillbaka!

Emilia

2008-09-26 @ 13:36:30
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback