Och så var det här med Arbetsförmedlingen....

Jag träffade en något irriterad Ulliz idag på Arbetsförmedlingen Norrmalm. Hon skulle bara tala med en arbetsförmedlare och det tog i princip en timme innan det var hennes tur. Det kändes som att sitta på akuten en vinterkväll då alla har brutit benet och det bara finns en jourläkare. Skillnaden är bara den att det var i stort sett bara Ulliz där...och två arbetsförmedlare. Ekvationen rent tidsmässigt går inte ihop i mitt huvud. Och tyvärr är det så att Arbetsförmedlingen är en myndighet vars uppgift är...Ja, vad är den? Jag har aldrig blivit förmedlad något arbete via dem. Däremot har jag fått ett antal brev i lådan med frågor om huruvida jag vill stå kvar som arbetssökanden m.m. Men jobben, de har jag ordnat själv. De har ju en klar administrativ funktion, de är en kontrollinstans. Som kostar. Men behövs kanske? Jag vet inte hur hela maskineriet fungerar, men jag vet att det ska inte behöva ta en timme för att bli inskriven!


Nu till något mer inspirerande: jag har fått en energikick denna vecka, jag känner att jag är på G!!!Det är något som är annorlunda och jag hoppas att det håller i sig. Jag ser fram emot bloggandet och jag ser fram emot att saker och ting faktiskt händer omkring mig! Därför var det helt naturligt att jag gick och tränade idag, efter att ha spenderat några timmar med Ulliz. Det blev Pump, och för er som er oinvigda så är det styrketräning i grupp med hjälp av en stång med olika vikter. Man tränar igenom hela kroppen och sedan är det stretch på slutet. Skillnaden mot att träna i gym är att Pump handlar mer om uthållighetsträning, det är bra musik till och man har en gruppinstruktör som instruerar hela passet. Jag tog i och stånkade och pustade, men det kändes otroligt bra. Och innan själva passet så tränade jag lite kondition. Mycket stolt över mig själv!


Läste på Blondinbellas blogg att det som gäller för bloggare är att nischa sig för att kunna försörja sig på sitt bloggande. Men det handlar om att marknadsföra sig också, där nischen givetvis är en del av argumenten, anser jag. Fast jag har inte kommit till det stadiumet än. Varför? Jag har precis börjat min sk bloggkarriär och jag tycker om att skriva om så många olika saker. Mitt liv formas från dag till dag och vissa dagar handlar det om vandring ute vid Åkeshov och nästa dag svettas jag på gymmet...Ni förstår säkert vad jag menar. Projekt Ryck Upp Dig har varit mycket i fokus och många av er kanske undrar vad som sker, vad handlar det om? Om några veckor tänkte jag presentera det lite mer noggrant, kanske med lite hjälp av Ulliz....


Ja, det här var dagens inlägg! Missa inte veckans länk på torsdag! Har ni kanske tips? Jag har en känsla av att jag kommer att rekommendera en blogg igen!


Kramelikram

Emilia



Hur kan man motstå detta? Marius tar det cool på soffan. Sötis!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback