Spenatpasta igen, testa själva!

Hej!
Sitter hemma och väntar på Sammy, han ska köpa bacon till mig så att jag kan laga min goda Spenatpasta! Vet att jag tidigare har lovat receptet, så här kommer det:

200 gram fryst bladspenat
3 vitlöksklyftor
2 dl crème fraîche
1 paket bacon (140 gram)
1 tsk salt
1 tsk svartpeppar

Speghetti för 2-3 personer (se paketet)

Tillbehör: Parmesanost och tabasco

Sätt på vatten för spaghettin, glöm inte att salta vattnet efter att vattnet har kokat upp (då kokar vattnet snabbareKnaperstek baconen i en djup stekpanna. Skölj ur stekpannan och häll i spenaten. Låt den "tina" i stekpannan. När den har stekts, salta och peppra den. Sedan pressar du i vitlöken med en vitlökspress. Blanda i baconen och crème fraîchen. Under tiden har du förhoppningsvis lagt i spaghettin i det kokande vattnet och kokat efter anvsiningar på paketet!

Enjoy! Jag tar ett foto och publicerar senare!

Idag har Ryck Upp Dig teamet varit mycket duktiga och varit i kyrkans lokaler och repat, och det tar på energin. Men det är ganska mycket kvar att göra, det ska jag inte hymla med.

Så, nu håller baconen på att stekas, så jag avslutar här och så hörs vi efter middagen!

Kram
Emilia
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback