Ute på cykeltur med morfar och syrran!

Det blev en cykeltur och det blev vackert väder, så som jag hade hoppats! Morfar hade med sig lite bröd och dricka, så jag tror både jag och Monika (syrran) var nöjda. Men det börjar bli kallare och kallare och trots den varma solen så behövdes det en jacka. Det var första gången jag cyklade med de nypumpade däcken, och det fungerade bra. Kändes som att jag har fått bättre kondition också, kan det månntro vara promenaderna som gjort att jag har bättre flås? Kanske.

Ikväll är det Mord i sinnet, klockan 21.00, och då sitter jag garanterat framför TV:n. Men det var någon som sa att avsnittena har blivit grövre, och det kan nog stämma. Min lilla Em hade ju mardrömmar från förra avsnittet. Jag verkar inte bli så påverkad, men vi får se hur det blir ikväll!

Sitter för närvarande och dricker en te, mild vanilj med mjölk, gott, men magen kurrar efter något helt annat: mat! Till middag blir det Spenatpasta. Egentligen borde jag lägga upp receptet, för det är så gott! Jag äter det ca en gång i veckan.

Idag hade vår kyrka namnsdag så det firades lite extra mycket i kyrkan idag. Hon heter S:a Eugenia. Det var mysigt med kyrkfika efteråt, då hinner man hälsa på de man känner. Och så fick jag nyckeln till lokalen där jag och Ulliz ska repa!

Nej, nu ska jag kila till köket och påbörja matlagningen.

Söndagskram till dem som läser!
Emilia


Sardinien 2008, det känns som länge sedan!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback