Jag trivs bäst i öppna landskap...

Kära vänner, vilken dag! Jo, visst, trött var jag, för uppstigningen blev strax innan tolv, men kanske inte så konstigt eftersom jag la mig efter midnatt igår. Ligger nu i sängen och ska snart sova (igen!) men ett inlägg kommer förstås! Dagen som sådan har varit bra, träffade Agnieszka och Carlos och gick runt sjön vid Åkeshov, vi träffade på grodor, hundar och blåsippor - fantastiskt att kunna vara ute och njuta av det fina vädret. Och sällskapet förstås! Vi hade även med oss matsäck - mitt bakade bröd och Agnieszka hade med sig pålägg. Lite te på det också. Och äpple...Jo tack, så här spenderar jag gärna fler dagar. Och vem vet, det kanske blir så. Var hemma hos mamma senare på eftermiddagen, vi hade trevligt med lite snack och så fick jag ett strykjärn och lite lakan. Imorgon är det mässa klockan elva och den hade jag tänkt att gå på. Efteråt är det en viss Ulliz som fyller år, även min bror har födelsedag imorgon. Fika blir det hos den förstnämnda.

Veckoplanering av mat - hur funkar det och varför är det bra?

Nackdelar: jobbigt att planera, svårt att kanske hitta på vad man ska äta, passar inte alltid plånboken om man i förväg bestämmer vad som ska ätas...

Fördelar: du har koll på vad du får i dig och du spontanäter inte på samma sätt som vid oplanering, du har bättre insyn i ditt kylskåp, du lär dig nya maträtter!

Kontenta: jag ska testa att veckoplanera från och med imorgon. Är det någon som vill hänga på? Kanske då lämpligt med en publikation på bloggen, vågar jag verkligen lova det? Vi får se, stay tuned! Nu en serie bilder från dagens utflykt:


ÅKESHOV VÅREN 2009
Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Jag trivs bäst i öppna landskap, nära staden vill jag bo

halva året ungefär, så att själen kan få ro.

Jag trivs bäst i öppna landskap, där bilarna får fart.

Där höga hus står högt i skyn med utsikt underbart.

Där dricker jag mitt brännvin själv, och kryddar med Johannesört, och njuter gott med välbehag, till både sill och mört.



Jag trivs bäst i fred och frihet, för både kropp och själ, ingen kommer in i min närhet, i min lägenhet och stjäl.

Jag trivs bäst när dagen gryr och gator fylls av ljus, när tuppar gal på avstånd, och det är långt till Stureplanens hus. Men ändå så pass nära, att en tyst och still natt, när man sitter på balkongen, kan höra festens skratt. Jag trivs bäst i fred och frihet, för både kropp och själ.



Jag trivs bäst när ölet svalkar, och duvorna ger skri, när uteserveringen fylls med folk, med havsutsikt däri. När det klara och det enkla, får råda som det vill, när jag är jag och du är du med var sin nubbe till. När ris är ris och ros är ros och korv är gott med mos. Jag trivs bäst när ölet svalkar, och duvorna ger skri.

2009-04-13 @ 13:18:30
Postat av: Emilia

Tackar för det!



Emilia

2009-04-13 @ 16:57:58
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback