Kvantitet? Nej, kvalité såklart!

Jo visst är det så att jag vill att mina inlägg ska ha någon form av kvalité, annars så är det inget kul att läsa. Sanningen är att jag har tyckt om att blogga så mycket på sistone och det har resulterat i fler än ett inlägg per dag. Men just idag mina vänner, är tröttheten betungande och jag fick dessutom en nöt att knäcka till nästa vecka. Eller veckan efter nästa vecka. Och det har gjort mig lite stressad. Det som däremot varit bra är att hyran sänktes i och med att jag hade en värmefläkt här i början av året! Och det läskiga var att jag just fick känslan av att jag skulle få en positiv överraskning på posten - så där spådde jag rätt!

Jobbet har varit tungt idag, mycket att göra, men det var skönt att sedan åka hem i alla fall! Sven kom över på en snabb visit och jag bjöd honom på soppa och tortillabröd. Det uppskattades eftersom han inte hade ätit någon lunch.

Imorgon. Ja, det återstår att se. Är bortlovad mellan 11.30 och 16.00. Kan gå.

Kommentarer
Postat av: Matilda

härligt med sänkt hyra! grattis, eller vad man säger :-D



sv: en utlandsförsäljning innebär mer pengar, inte jättemycket, men en liten summa iaf. och det är ju alltid kul när det trillar in lite pengar på kontot som man liksom inte "räknat" med om du förstår hur jag menar! men jag tänker inte så mycket på själva pengarna då böckerna lanseras utomlands, utan tycker mest hela grejen med ett ANNAT språk i böckerna är roligast! skulle göra allt för att få tag i en bok med t.ex italiensk text i.... vore riktigt roligt!!

hur prissättning sker är väldigt olika beroende på förlag. gemensamt är dock att jag får ett prisförslag av förlagen, och sen utgår man helt enkelt från det. sen om det är royalty-baserat arvode eller en engångssumma är lite olika beroende på förlag.

säljs böckerna utomlands är det en viss procent som går till illustratör och författare! :-)



kram

M

2009-04-17 @ 23:27:14
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback