Nu blir det andra bullar!

Eller ja, kanelbullar blev det. Såå goda. Att jag tillät mig äta två stycken, men det räcker (anmärkning: när blogginlägget var färdigskrivet var antalet uppe i tre). Och så te på det! Jag håller på att fundera över en studentpresent till min syrra. Har lite på känn vad det kan bli. Måste kolla upp lite först. Mer kan jag ju inte säga just nu eftersom hon då och då kollar in min blogg. Så är det när saker och ting är på nätet. När jag pratar med min kompis Dorota är det ibland svårt att veta vad hon vet och inte vet - i och med att hon ofta tittar in!

Det är en bra dag idag. Önskar att jag kunde klicka i hur många solar den är värd, men det är en klar fyra. Var inne i stan och hade lite att göra och sedan kom jag hem till min fina lägenhet (japp, tacksam där är jag!) och la mig i sängen, läste dagens City och sen sov jag, underbart! Mer sovtid åt folket! Ja apropå folket. Jag har förstått att det är val snart. Det hade något med EU att göra. Kanske ska jag använda mitt sunda förnuft att faktiskt rösta. Men på vem? Någon som har någon åsikt?

Imorgon är det sista dagen med bildterapi. Det känns både tråkigt och roligt. Alltså, det skulle bli att "overdo it" om jag fortsatte. Sen är det synd, eftersom jag tycker om min bildterapeut. Därav bullbaket idag - tänkte ta med mig som fika och sedan ge henne en påse. Jag borde måla ett egenhändigt kort. Det skulle passa så himla bra med tanke på vad jag har gjort hos henne i drygt ett år. Men just nu har jag ingen lust att måla.

Dags att ta en liten promenad. Såg ett par jättesöta blommor ute som jag skulle vilja fota. Och andas vårluften litegrann. Det blir en bra vecka, det känner jag. Och snart är det dags för vandrarna att ge sig ut igen! Mer om detta kommer senare! Nu lite bilder!







Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Mums vad gott med kanelbullar, ska vara mycket kanel och så ska de vara fluffiga, jajamensan. Choklad till det är perfekt, eller så är det kanske kaffe latte på bilden, bra det med. Degen ser förresten mycket lovande ut.

2009-04-28 @ 20:00:55
Postat av: Emilia

Jajemänsan gott och verkligen figurförstärkande...! Det var te med mjölk - passade bra till!



kram Nisse

Emilia

2009-04-28 @ 21:16:29
URL: http://enemilia.blogg.se/
Postat av: Matilda

gott med kanelbullar! jag brukar alltid dränka ner mina med pärlsocker.. så att man knappt ser bullen inunder. ååh så gott! :-)



nej nej, inte ge upp din designidé nu! det är ju roligt sen när det är klart, då blir man så stolt så! ;-) you can do it!

2009-04-28 @ 21:39:02
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback