Skönt tempo, försöker jag med i alla fall...

Vädret är lite egendomligt ute, solen skiner, men i skuggan är det kallt, brrr! Försöker ta det lugnt. Har följande planering för denna kväll. Fram till klockan sex ska jag surfa runt lite på nätet. Sen har jag en timme på mig att städa köket - tänkte ta det i lugn takt. Har en kopp te nu på byrån bredvid som är drickklart. Måste ta hand om mig nu när det varit lite körigt. Som katten på bilden, så ska jag vara! Klockan sju är det dags att äta middag, lunchen stod Sammys mamma för och det blev en nässelsoppa med en halv potatis och ett halvt ägg - mums. Jag tittade nu på menyn och såg att det var linssoppa på menyn...Nja, inte direkt sugen på det. Så jag byter fredagens middag mot dagens middag! Mellan klockan 20.00 till 21.00 ska jag läsa på mina papper om maten som jag ska servera på ICA Supermarket Kungsholmstorg, en av mina favvobutiker (trots att den är ganska liiiten). Timmen efter det ska jag LATA mig, vi hade ju en deal, eller hur?

Jag gillar lakrits mycket, det är så gott! Finns ju alla möjliga varianter, men visst vore det kul att gå på....Lakritsfestival! Jag kollar ju in sighten whatsupsthlm, och där minsann kan vi utläsa att en sådan festival kommer att äga rum den 25-26 april. Inträde 40 kronor, men då får man ju en massa prover att smaka på...Är ju minst sagt suuugen! Kolla in på http://www.whatsupsthlm.se/

Åt en kaloribomb idag, Lime cupcake och efterverkningarna togs emot med fasa: huvudvärk och trötthet. Men det var gott i alla fall. Träffade några gamla vänner i Solna Centrum. Till denna härlighet intogs även en färskpressad apelsinjuice - kan också ha påverkat mitt blodsocker. Men vad gör man inte?

Kom på en bra sak som affärerna eller producenterna kan skriva på förpackningarna med fryst kyckling: kan innehålla spår av glas  Kom igen, lite roligt var det!

Dags att softa ner rejält.




Kommentarer
Postat av: Nisse Norr

Grattis till ny snygg blogglayout. Ser ut som en vårstädning. Läser att du ätit nässelsoppa. Vad gott och tänk att ni där nere redan har nässlor, antar förstås att det är årets och inte frysta sen ifjol. Om du inte har tröttnat på linser så rekommenderar jag dhal som är linser på indiskt vis med ris som tillbehör. Kryddor är viktiga för den goda smakens skull.

2009-04-17 @ 12:07:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback