Skum lukt...

Det är inget konstigare än att jag håller på att laga mat. Jag tror det är paprikan. Men det luktar inte äckligt - bara annorlunda. Jag hinner med en massa i och med att jag gjorde upp en planering i excel. Ja, det blev yoga klockan tre, i hela 45 minuter och jag blev svettig. Missförstå mig rätt när jag skriver att jag tycker om att svettas, det ska ju liksom vara vid rätt tillfälle. Det tillfället är när jag tränar - då vet jag att jag har ansträngt mig. Gå omkring torr på gymmet är ju ingen höjdare.

Hungrig? Ja, det börjar komma lite känningar, känns lite som ångest. Hungerångest. Ett nytt begrepp. Kanske istället för panikhunger. Man kan laborera med orden, det är tillåtet i denna blogg. Ja, blogg ja. Funderar på det här med blogg som yrke. Inget man gör på heltid, men det skulle vara roligt att pröva. Varför skulle folk vilja läsa en blogg som jag skriver? För att jag är bra på att stava? För jag tar upp intressanta ämne - det kan vara något att trycka på, säger förnuftet. Dags att snart lägga i de röda linserna. Ja, de kokar inte lika länge som de ekologiska. Sen ska jag äta. Långsamt. Ni vet väl att det tar upp till 20 minuter för hjärnan att registrera om man är mätt? Därför är det lätt att överäta sig. Men tillbaka till bloggandet. Vad jag kan minnas så har jag bloggat varje dag sedan starten, med något undantag för lite paus. Men i princip varje dag, ibland flera inlägg om jag är på det humöret. Jag har ingen aning om vad för typ av blogg de vill ha, de skriver bara att jag ska motivera varför min blogg skulle passa till deras koncept. Men då kanske de menar att de vill ha en existerande blogg, eller hur? Denna känns ju väldigt personlig och det är en liten sfär som läser den. Skulle jag vilja att den blev mer "offentlig"? Bra fråga - diskutera gärna med mig.

Nu har linserna åkt i och jag går upp ett steg i hungerskalan - men jag klarar det här, det är inte långt kvar....Solen har kikat fram idag, precis när jag ligger på golvet och ska försöka vara smidig med yogan - rakt upp i nyllet - en varm sol, och jag ser absolut ingenting av vad Blossom Tainton gör på DVD:n...makar mig lite åt sidan för att konstatera att jag behöver verkligen dammsuga. Suga damm. Men jag har inga dammsugarpåsar - vet ju att det finns en smart sight för sådant - typ dammsugarpasar.nu. När jag får lön ska jag beställa, det kan vara en idé. För det är så att jag skjutit upp med detta. Vilka saker mer är det som man brukar skjuta upp? Bläck till skrivaren, papper till skrivaren...Och bara en sådan sak att lägga ett brev på lådan. Jag hoppas att jag inte är ensam om detta!


Nu mina vänner har jag konstaterat att datorn snor energi från mig. Promise, jag märker att jag har så mycket på gång hela tiden - så! Nu stänger jag av en timme och njuter av min soppa!


Kram

Emilia, the blogger




Kommentarer
Postat av: Svennis

Hejja Emilia, den lagande och yogande! Kram Svennis

2009-04-14 @ 18:22:55
URL: http://www.dif.se
Postat av: Nisse Norr

Förr var folk proggare, nu ska man vara bloggare. Men hellre det än groggare.

2009-04-15 @ 11:14:31
Postat av: Matilda

sv: nämen tack ska du ha! kul att höra! :-)



hoppas påsken varit bra!



2009-04-15 @ 11:39:36
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback