Lördagsslappa och picknick i eftermiddag!

Det är väldigt ljust ute, samtidigt som det är grått - men Sörmlandsleden är inställd då vi inte vill vandra i regn och rusk. Jag ska slappa, det är min nya melodi - det känns bra. Imorse kom Ulliz in och sa att hon och Ida skulle åka - då var klockan åtta, men jag var fortfarande trött, så jag gick upp strax före tio.


Jag läste ett intressant inlägg på en blogg igår som ni gärna får kika närmare . Det handlade om vad som händer med oss på Internet när vi de facto dör (ja, för det ska vi ju alla). Ni som har facebook-konton eller bloggar (så som jag själv) bör kanske ta en funderare. Personligen vill jag nog inte ha kvar mina pinaler på nätet utan vill helst att någon efterlevande "tar" bort mig. Inte för att jag är i riskzonen, men det är nog dags att skriva ner sina lösenord...


Elvis och jag har det bra tillsammans - idag har vi tagit en kort runda, men innan picknicken blir det en lite längre promenad. Livet är som bäst när det är enkelt - eller hur?


Ah! Jag såg en film igår - Frida. Den handlade om Frida Kahlo, den mexikanska konstnärinnan. Den var riktigt bra, men kunde inte sluta att irritera mig över hennes ögonbryn (haha, hur ytlig får man vara?). Filmen hade flera budskap, bland annat om att inte ge upp. Och ger du upp, så gör det med stil! Det var kärlek, det var konst, det var sorg. Många vackra scener och Selma Hayek gjorde det hela bra, tycker jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback