Paradiset - eller Tyresta Nationalpark

Andas in. Det var steg ett. Andas ut. Det var steg två. Och det är det som jag har gjort denna eftermiddag/kväll. I mitt sällskap har jag haft min trogne vän Sven och min något pratglada syster Monika. Ah, vi får inte glömma Fabio, vår transport mellan Enskede Gård och Tyresta Nationalpark. Ni som bor i Stockholmstrakten vet att vädret har varit helt galet bra. När jag inte andades idag så åt jag mat. Och det bästa av allt - jag gled (ja, graciös som jag är) ner i det sköna vattnet och badade och sa vid flera tillfällen "det här är livet". Och det är det.


Vi uppskattade vägen lika mycket som målet!


Mat: korv, potatis och sallad. Very much husmanskost!


Vi kallade oss själva för Black Widows...



Mat har ju varit lite i fokus på sistone. Ja, alltså, det är ju det viktigaste vi kan ge kroppen (tillsammans med motion och sömn blir det bra!). Igår kväll var vi ju på Parkteater igen, men innan dess så åt jag:




Parkteatern var sådär. Inget ont om Potatislandet, men jag var trött efter gårdagens persiennbestyr och dessutom är det svårt att komma med en föreställning efter att Sirqus Alfon slagit till...Men det var fint ändå. Ni kan ju kika på lite bilder om ni vill!








Eftersom jag är på bildhumör så får ni en titt på min "snabb-middag". Men sen är det stänga-av-datorn-dags!



Kommentarer
Postat av: Jenna

Kan bara hålla med och tacka vädergudarna för en fantastiskt skön solhelg :) Roligt att du hunnit med parkteater! Har tänkt på det halva sommaren men det har då ännu inte blivit av :)

2009-08-09 @ 23:18:47
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Sven

Verkligen en kanondag, tack :)

2009-08-10 @ 09:47:57
Postat av: Mikaela

Underbar utflyt! Trevlig ny vecka på dig också! :)

2009-08-10 @ 10:33:37
URL: http://www.njutmaten.blogspot.com
Postat av: Jenna

Jag får själv bekosta min utbildning. Dock får man iaf lite rabatt som Sats-anställd :)



Har du funderat på vilken PT-skola du ska välja? Jag tror oxå att en PT-utbildning skulle vara grymt spännande och utvecklande, inte minst för en den egna träningen. Har oxå planer på att utbilda mig till PT en vacker dag, men det kommer inte att ske ännu på några år dock. Har för många andra saker i sikta för tillfället har jag insett!



Fokus kommer till att börja med ligga på gruppträningen, och studierna. Ska läsa näringslära i Uppsala till hösten.



Jag ser att du frilansar som skribent om jag förstått det rätt? Vad exakt skriver du? :)

2009-08-10 @ 13:18:29
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback