Det funkar för mig

Är en artikelkategori som finns i tidningen MåBra - och jag håller på att skriva just nu om en kille som heter Oscar. Han tränar tillsammans med sin son, och det funkar för dem, trots att sonen är så ung. Tipset om att skriva om honom fick jag av Lisbeth, som har varit ett stöd i min process att bli duktig skribent. Det har varit skönt att kunna bolla med henne och få perspektiv på tillvaron. Nu har jag hur som helst ett första utkast och jag skickade det till Oscar. Sedan ska jag skicka till Lisbeth också, eftersom hon vill se resultatet.

 

Sitter och huttrar lite i sängen, det är lite kyligt..Brrr. Men mysigt också. Ska snart stänga ner datorn. Imorgon ska det bakas igen, det enda jag behöver är kesella. Och tålamod. Och ork. Men allt detta har jag ju, så det blir ju finemang!

 

Träffade Emily idag, hon har fått jobb, ett sådant som hon verkligen ville ha! Så, ett stort grattis till denna kreativa tjej!

 

Lite bonus idag fick jag genom att umgås med Maria och Klara. Klara är från och med igår ett halvt år gammal och klassas nu i mina ögon som litet barn. Alltså inte en bebis längre- det går ganska fort fram! Hon hade en sovardag, så pass att jag och Maria lite otåligt undrade när hon skulle vakna. I synnerhet jag då, eftersom hon är certifierat söt! Vi fikade dessutom på Thelins, mycket trevligt och dessutom alldeles lagom ljudnivå. Och ett mumintroll (=finlandssvenska) stod i kassan och hennes härliga mumingroll fick man höra med jämna mellanrum. Sedan kom Klaras pappa, dvs Mike och då gick vi runt ett tag. Jag kikade på en diktafon och inser att företaget kommer bli ca 1299 kronor fattigare inom kort. Men jag blir ju lite glad. Nu ska jag inom kort kolla på recensioner av denna produkt och sedan blir det ett beslut.

 

Nu är det så att det är läggdags snart, eller ja, lite läsa och meditera. För jag behöver det. Och då ska jag få det. Ni som behöver 2 minuters paus kan klicka här och blunda. Andas långsamt.

 

Jag köpte en present idag i form av en gudomlig orkidée - tack Maria för hjälpen!

 

Kommentarer
Postat av: Jenna

Om du har facebook så kan du söka upp gruppen Träningsbloggsträff, och där finns eventet Crossfit + lunch :)



"Dags för en ny träningsbloggsträff. Mitt i julhetsen så tar vi oss tid för träning och umgänge. Frida (fridfullt.blogspot.com) har roddat med en träningsträff.



Lördagen den 12 december kl 12:15 kör vi ett Crossfitpass med instruktör Sandra Fagerlund på Sportlife Odenplan. Kom i tid för ombyte!



Efter träningen blir det bastu och dusch och sedan lunch på GI-Boden på gatan bredvid.



GI-boden kommer att bjuda på lunchen och de behöver därför veta exakt hur många som kommer och om man vill ha kyckling, lax eller vegetariskt. Du som tackar ja - skriv ditt matval som en kommentar till evenemanget. Senast den 10 december behöver vi ditt svar. OM du får förhinder efter det att du har tackat ja - avboka dig.



Lunchen är för de som är med på träningspasset (om vi inte har kommit överens om annat).



UPDATE: Under lunchen kommer vi bland annat att prata lite om marknadsföring i bloggvärlden. :-)



Max antal på crossfiten är 35 personer. Först till kvarn ...



Varmt välkomna.



/Terese, http://www.sparkibaken.se och Frida, http://fridfullt.blogspot.com"



Just nu är vi hela 21 stycken anmälda till detta event :) kommer bli superskoj!

Kan det vara ngt för dig att skriva om, och delta i oxå tycker jag? :)

2009-12-09 @ 08:30:53
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback