En morgon med...

ont i kroppen, snuvig näsa och slem i halsen. Men det är okej, det är väl läge att bli sjuk nu. Det innebär lugn tillvaro, läsa lite böcker och städa. Men jag kommer också att gå ut en stund i ljuset och njuta. Egentligen är jag bjuden på middag ikväll, men jag måste se hur jag mår. Just nu känns det inte aktuellt.

 

Jag har gjort en vitlökscoctail med honung - jag kokar upp vatten i en kastrull, pressar i lite vitlök och låter den ligga under lock i fem minuter (på avstängd platta) - sen silar jag ner det i ett glas och blandar i en matsked honung - det har varit en life savior de senaste dagarna. Men just nu är jag sugen på kaffe! Och det ska jag brygga...

 

Solen kikade fram en stund här på förmiddagen - försökte ta lite bilder.

 

Igår kväll efter jobbet (sjutton vad jag frös på jobbet - inte bra!) åkte jag hem och senare kom Svenne - vi slappade, åt lite räkor med aioli (ojoj, vad gott!) och lussebullar. Te förstås. Och mandariner.

 

Hittade en rolig blogg, via bloggvärldsbloggen och jag tipsar om den här med - ditt liv på sex ord. Det är inte mycket, att skriva sina memoarer på sex ord. Man kan även skicka in sitt bidrag. Då ska vi se, jag gör ett försök -

Jobba, äta, sova, vakna, vänner, blogg

 

Så kreativ känner jag mig med min förkylning!

 

 

Kommentarer
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

hej du har vunnit min veckans blogg tävlig så stort grattis

2009-12-12 @ 11:20:31
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback