Gott Nytt, Gott Allt, Goda Vänner...

"Vad kommer 2009 innehålla? Mina förhoppningar ligger på följande: arbete, gå upp tidigare, hälsa, och träning samt inredning av lägenheten!"

 

Denna rad skrev jag i mitt nyårsinlägg för ett år sedan - och med facit i hand kan jag säga att samtliga punkter uppfylldes. Kanske att lägenheten forfarande kommer att ligga i fokus, men jag har ju fått hjälpa av Maria att planera hur jag ska ha det. Sen kommer det ta lite tid, men ändå. Jag tittar gärna tillbaka i tiden och inser att...

 

...det här var ett av de bästa åren i mitt liv. I självständigetens tecken har jag bott i mitt egna paradis, Gården, och jag har startat igång mitt egna företag, som också har ett namn, som jag kommer att avslöja senare. Mitt första jobb fick jag i maj månad då jag skulle skriva om "Gröna Linjen", den 3 mil långa vandringen mellan Farsta Strand och Hässelby Strand. Artikeln publicerades i Måbras oktobernummer. Under sommaren fick jag kontakt med Johanna som har startat hälsotidningen fitmama på nätet och vi började ett samarbete där jag fått ett tiotal artiklar publicerade. Jag har även skrivit en nyårskrönika som tros komma upp idag, vi får se hur Johanna kommer att klistra ihop skribenternas nyårslöften...

 

....under sommaren var jag i ett annat Paradis som går under namnet Jastarnia - det var roligt att umgås med gamla vänner och min syster Monika förstås. Vi kallade resan för Hälsoresan, och jag var ute och sprang ett antal gånger och försökte träna så mycket som det gick och kändes bra. Sedan var jag även i Warszawa i två veckor, hemma hos mormor och morfar. Senare, i Stockholm, kom min käre bror och hälsade på. Med sin tjej Ania. Jag och Svenne åkte med dem till Tyresta Nationalpark - en pärla! Där badade vi i en insjö och grillade. I slutet av sommaren såg jag Sirqus Alfon, performanceartister med humor! Dem såg vi nu nyligen under julen, de hade en julshow på Kulturhuset.

 

....hösten kom och jag började matinspirera igen, samt fortsätta att skriva. I oktober åkte jag igen till Warszawa, i tio dagar. Där fick jag en av de förkylningar som jag tampades med. Men jag hade en bra tid hos mormor och morfar och färgade tillbaka håret så att det var brunt igen...

 

 

Vad kommer 2010 att innehålla?

På fitmama kommer vi att koppla min blogg - och jag hoppas att bloggen fortsätter för den ger mig mycket glädje. Som vanligt avslöjar jag inga löften....Men jag hoppas på Glädje, Vila, Inspiration, Nya Kunder, Jobb i lagom takt, att jag Duktigt sparar till en Resa och att jag hinner vara med mina Vänner....och Andlighet!

 

 

 

Kommentarer
Postat av: Sven

Gott nytt år Emilia den glada och tokiga :) Kram Svenne

2009-12-31 @ 18:07:32
Postat av: Jenna

Detsamma Emilia! Hoppas du hade en riktigt bra kväll igår och får ett helt underbar nytt år 2010! Ser fram emot att följa dig på bloggen!



Jag är lite sugen på Mix-it inför Bootcampen, men har inte fått göra ngt val än. Det kommer väl ett mail om det så småningom :) Vad ska du välja?

Välskriven och bra krönika du hade skrivit. Bara för det måste jag nu sätta mig och välja endast en och den viktigaste sak som jag vill med mitt liv år 2010. Ett av mina delmål är iaf just det där med att varva ner några steg ytterligare, och sluta upp med att göra massor av saker samtidigt. Så jag är nog lite inne på samma spår som du :)

2010-01-01 @ 14:04:57
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback