Hupp, tjupp, lunchen är inackorderad i min mage

Jag sitter framför datorn och fipplar. Jag vill inte mer. Men så minns jag mitt löfte om bilder och även att jag vill läsa. Jag vill också städa kylskåpet. Min mage har antagit en konstig form - alltså, det måste vara lussbullarna (?) Jag känner mig lite gravid (Obs, det är jag förstås inte). Det är då i och för sig ganska trevligt att vilja göra saker. Vad vill du till exempel göra? Just nu? Om du la ifrån dig allting?


Eftersom en viss Herr Höckert (ja, det är nog så att han ska få en egen kategori i denna blogg - alltså. Jag tror att han är med i 80% av inläggen) läser bloggen kan jag ju inte avslöja vilka julklappsbestyr som jag har framför mig - resultatet kommer efter jul när samtliga paket är öppnade. Jag vet Svenne att du kanske känner press nu, men det blir som det blir, julklappar eller inte. Det spelar faktiskt ingen roll. Det är inte det julen handlar om. Så chilla, Svenne!

 

Jaha, nu blev jag ju sådär personlig igen. Jag kan säga som så här att den senaste tiden har jag funderat på detta med personligt och privat. Många bloggerskor marknadsför sig genom att säga: jag är personlig, men inte privat. Eh, jaha, är jag då trög eller? Personlig = bloggen har en karaktär som tangerar bloggaren. Privat - ja, hur sjutton ska jag veta skillnaden? Kan du hjälpa mig att förstå?


Jag kan säga att jag är personlig och uteslutande - jag skriver bara om sånt som jag själv känner att ja, detta får vem som helst läsa. Punkt. Jag utesluter en väldig massa, men det kallas att ha bloggintegritet. Men visst kan jag vara privat också. Det finns gränser, det är ju inget konstigt med det. Hejsan hoppsan, laxen i magen ger genast respons på mina smarta kommentarer, eller vad säger ni?

 

 

 

Kommentarer
Postat av: IKA

Först vill jag önska en trevlig 3:e advent! Det är en hårfin skillnad antar jag och beroende hur man tolkar det. Bra fråga dock. För mig som tycker om att skriva är bloggen ett sätt att uttrycka mig, dela med av mina intressen, saker jag läst, kan vara lite skvaller, fakta eller annat. Visst kan jag slänga in lite privata grejor men inte alltför privata, är lite försiktig där, det stannar ju länge på nätet om man skriver fel saker och ångrar sig. Det som kanske skulle behöva luftas blir sällan luftat för jag är inte en "luftande" person.



Blev du klokare? Man skriver vad man vill och känner att man vill delge, som du säger. Det finns inga regler eller måsten.



Kram!

2009-12-13 @ 09:27:17
URL: http://mellantidochrum.bloggplatsen.se
Postat av: IKA

Glömde svara på frågan vad jag vill göra just nu. Om jag fick släppa allting skulle jag vilja sitta och skriva på mitt alster =)) Eller åtminstone läsa färdigt Sveriges ekononomiska historia ler



2009-12-13 @ 09:28:45
URL: http://mellantidochrum.bloggplatsen.se
Postat av: Sven

En egen kategori! Aha, jag känner mig hedrad. Men det är nästan lite för mycket. Jag kan ingå i kategorin "övrigt" också. Och presenter brukar ordna sig. Bara att få bli bjuden av mat hos dig är som julafton :)



Må bra, kram

Svenne

2009-12-13 @ 13:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback