Ja! Lite så.

Har ni sett solen utanför fönstret? Jag hoppas att ni också har en! Jag ska ut, ut och ut! Kanske en liten frukost innan, det kurrar i magen. Jag fick ett mail idag som har med bloggen att göra - mer kan jag ju inte säga, det blir en överraskning!

 

Det här med jul, det är speciellt kan vi konstatera. Inte en glädjens tid för alla. Vad betyder julen för dig? Vad har ni på julbordet?

 

Julen för mig betyder: mat, mysighet, tända ljus, eftertanke, omtanke, kyrka, glädje. Men det har inte alltid varit så. Det har funnits jular som har varit jobbiga också. Nu firar jag med Sven den 24/12 och sedan pappa och systrarna den 27/12. Mamma hoppas jag kommer den 26/12.

 

På julbordet? Hehe, ja, skrev jag att jag är liiiite stressad? Jag måste hitta ett recept på piroger - ska kika på google efter detta inlägg. Men det här är Svens och  mitt matbord i jul - (Sven eller någon annan - fattas nåt??)


1. Piroger med barscz (rödbetssoppa) Jag pratar precis med min vän Dorota på Skype och hon ska hjälpa mig med recept till denna rätt!

 

2. Sill i olika smaker - potatis

 

3. Lite skinka

 

4. Köttbullar

 

5. Prinskorv

 

6. Egengjord rödbetssallad

 

7 Lax, två sorter

 

8. I år satsar vi på saffranskaka med grädde (det är Leila på TV4 som har övertygat mig!)

 

Ni som har följt bloggen vet ju hur förra julen var - ni kan läsa om det här

 

Nu ska jag äta något och sen gå ut! Det spelas bara jullåtar på radion!

 

 

 

 

Gammal låt som brings back memories

 

 

 

Kommentarer
Postat av: ewa arvidsson

Hej Emilia jag märkte den nya layauten men har vissa synpunkter som att EN eMILIA........ BORDE VARA LITE MÖRKARE FÄRG samt bilderna under rundade former för att passa till titeln..Dessutom tycker jag att det som är bredvid texten Du skriver borde vara lite färg kanske olika men från ljusgul till ljusgrön och iblnnd lila..Annars har Du gjort stora framsteg jämfört med hur det varit från början. Tycker mycket om Dina bilder.Du fångar stundenkram håll så Ewa

2009-12-28 @ 20:34:05
Postat av: ewa arvidsson

Jag skall rita lite hur jag har tänkt.det kanske behövs specialprogram för att göra det. Annars kan säkert Maciek hjälpa Dig. Det andra är att Du skall inte ändra totalt från ett till annat inlägg utan bara lite så att man känner igen sig och inte tror att det är något helt annat.Meningen är att det skall finnas samma stuk i kärnan som man bara förbättrar på olika sätt.Det är ingen dum ide med bloggen



kram på Dig Ewa

2009-12-28 @ 20:39:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback