Må bra vecka 5 - lite annorlunda

Tänk att det har gått fem veckor sedan jag började utmaningen - Må bra under 20 veckor. Det är tiden som springer iväg. Om ni vill kolla samtliga utvärderingar så finns de under kategorin Måbra - på höger sida i bloggen. Jag började stadigt på 7/9 på skalan för att sedan hålla mig på 6/9 de resterande gångerna. Det är lite dubbelt när det gäller poängsättningen denna vecka som har varit, dvs julveckan. För även om julen är fantastisk och mysig så kan jag känna att det var lite mycket att göra ändå. Nästa jul ska jag satsa på att laga lite mat i förväg kanske. Samtidigt, och här kommer anledningen till varför jag tycker det är dubbelt, så har det varit mysigt och roligt på alla sätt. Här kommer godbitarna från julen! Poängen är ändå en sjua (7/9).

 

1. Det var kul att ha sällskap av Sven. Vi testade att göra piroger vilket blev en succé!

 

2. Jag har varit ute varje dag och gått - och jag tror jag har fått flow när det gäller promenerandet

 

3. Kyrkan. Julaftonskvällen spenderade vi i S:a Eugenia. Det var stämning och lugn.

 

4. Bloggen har varit lite av en tankeverkstad. På något sätt blir livet lite gladare av att kunna sätta ord på de tankar som uppkommer. Ja, så fick jag till slut min design som jag hade funderat på så länge!

 

 

Men! Imorse när jag vaknade kände jag en uschlig stress. Jag har lite framför mig, roliga saker, men det känns som att jag måste prestera på kort tid. Gäster imorgon, det ska bli jätteskoj, men jag måste städa och trixa. Just nu är tvätten på gång.

 

Det jag tror är på detta med grundning. Att ha båda fötterna på jorden. Andas. Sätta ord på oron. Så att jag förstår vad som behövs göras.


Så inför denna vecka:

 

Vara grundad

 

Vara närvarande

 

Vara tacksam

 

Vara ute

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback