Måbra vecka 3 - lite förändring...

Hutter, hutter. Trädet utanför kämpar för livet - det blåser och drar och jag måste lägga upp en klädstrategi innan jag går vid elva. Jag ska träffa miss B och vi ska äta sushi hemma hos henne! Vilken vargavinter det blev helt plötsligt, eller hur? Kanske därför det var extra svårt att gå upp i morse. Men nu är jag redo för denna dag - och den inbjuder till att ta det lugnt! Förkylningen sitter fortfarande i - men mycket bättre.

 

Då ska vi se, vecka tre var ju förra veckan och här kommer betyget: 6/9 alltså samma betyg som vecka två,men fortfarande ligger vecka ett i topp på sina 7/9. Här kommer lite resonamang kring vecka tre:

 

1. Underbart att kunna umgås med vänner - Maria och Klara förgyllde tisdagen och vi hängde bland annat på Fälröversten - jag köpte mig en inspirationsblomma, en orkidée som jag hoppas kommer överleva vintern

2. Förkylningen tar ju ned betyget en aning, men samtidigt har jag då tid att vila på riktigt. Fast gjorde jag verkligen det - på onsdagen bakades det lussebullar och jag tog emot besök av några vänner, sedan var jag ute och flängde på lördagen också...hm...kan vi skönja ett mönster månne?

3. Jag vann en Veckans blogg nominering och bloggen kan anses vara alive! Jag skrev även ihop en recension som jag inte har länkat till ännu - så varsågod för dem som vill läsa! Det var alltså boken Good Enough av Elizabeth Gummesson som jag läste ut.

4. En av höjdpunkterna var faktiskt torsdagen - då var jag ute och gick och tog mig till centrumet i Liljeholmen - och den där promenaden gjorde mig gott samt att jag hann fotografera en del. Köpte mig en diktafon och en tröja. Ja, det kändes bra den dagen!

5. Bloggen fick mycket uppmärksamhet av mig förra veckan, där på lördagen så spottade jag ur mig fler inlägg - härligt och roligt!


 

Vad kan jag utveckla för att denna vecka fyra ska avslutas på ett bra sätt? Det är torsdag idag och så här ser schemat ut för fredag-söndag

Fredag - jobba mellan 11-19 - choklad igen, det är min melodi - Jag ska tänka på att jag har varit lite sjuk, ta mina raster, vara medvetet närvarande och inte köra i 180!

Lördag - jobba mellan 11-16 - lätt som en plätt! Men senare ska jag vara i Eugenia klockan 20.00, för det är dags för gatan igen (volontärarbete) - jag berättar mer om det på söndag - Oj oj, vadå mycket? Nej, det gäller att jag får i mig ordentligt med mat och att jag vilar på lördagen efter jobbet!

Söndag - kyrka och sedan höll jag på att lura mig själv att jag inte hade något inplanerat - men det har jag! Men det är roliga grejer vill jag lova! Njut av det roliga - på riktigt - och utnyttja tiden i kyrkan för medveten närvaro och en check över den gångna veckan!





VÄRLDENS SKÖNASTE VANTE SOM KÖPTES PRECIS I RÄTTANS STUND!





VANTEN MATCHAR NÄMLIGEN....DETTA VÄDER!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback