Märk (lig)

Nja. Jo. Kanske. Inte bra - jag tror att jag har en förkylning i kroppen. Lite ont i halsregionen och i nacken. Det innebär, och detta måste jag ta på allvar, att jag behöver ta det lugnt. Jag såg att elementet är nerskruvat, så nu är det uppe på en trea. Adventsstjärnan lyser och jag ska snart koka lite ägg.

 

Planen idag är -

1. Söka två jobb

2. Maila Skatteverket

3. Baka lussebullar

 

Puh, vad hände? Hur blev jag sjuk?

 

Jag läser som sagt Märk Världen och igår kväll handlade det om komplexitet. Vad är en komplexitet? Kan du beskriva begreppet komplexitet? Jag kunde inte det, men jag kände mig lugn i och med att stora fysiker har haft svårt att definiera det. "Komplexitet kan mätas som logiskt djup" - skriver författaren Tor Nörretranders och för att ge ytterligare förklaring skrivs det: "Det logiska djupet är alltså snarare ett uttryck för den process som leder till en viss mängd information än den mängd information som frambringas och sedan kan meddelas" - alltså är det vägen till en viss information som kan förklara komplexiteten.

 

Sa jag att jag vill ha kaffe? Då kör vi. God morgon förresten!

 

 

Lite mysbilder så att jag blir frisk...

 

Kommentarer
Postat av: Mie

Tack för dina fina ord, det värmer!

Jag lovar att tänka goda tankar till dig så du slipper bli sjuk.

Varm kram Mie

2009-12-09 @ 12:56:09
URL: http://mies.webblogg.se/
Postat av: Sven

Komplexitet är komplicerat att förklara. Det blir extra komplicerat om jag ska förklara vad komplexitet är. På det stora hela så är det mesta komplicerat. Och ju mera man tänker på något komplicerat desta mera komplext blir det. Bättre än så kan jag inte förklara utan att bli för komplicerad.

Komplicerade krya på dig kramar Svenne

2009-12-09 @ 16:39:57
Postat av: ♥ Jenny Forsberg ♥ – Min kamp mot min vikt.

Krya på dig

2009-12-09 @ 17:20:16
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: ka

Fin blogg :)

2009-12-09 @ 17:42:07
URL: http://priiinah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback