Melody Gardot i min dator.

Brrr, det drar från fönstret och jag måste klä mig lite varmare inför natten. Melody trallar min dator och mina ögon dras ner, sakta men säkert. Vilken dag! Jag började tappert med söndagsmässan och det kändes annorlunda - det märks att året går mot sitt slut. Och jag tänker på mina andliga föresatser. För de är några. Jag kan ju inte bara hålla på med utmaningar åt höger och vänster - det är viktigt att ta hand om sin själ också. Fast det tangerar ju mina 20 Måbra veckor som jag på började för en månad sedan (ungefär) - imorgon kommer en uppdatering! När hälften av tiden har gått kommer en utvärdering skulle jag tro. Jag är mycket för planering, utmaningar - allt ska mätas och vägas - det ska analyseras och diskuteras...Men vad tror ni om att bara vara? Göra saker som de kommer? Inte bry sig så mycket? Nja, det passar inte mig. Inte alls. Kontroll är lite av tjusningen, särskilt när man är företagare. Vänta nu här ett tag - Kontroll? Den senaste tiden har jag släppt den ganska rejält. Kontroll kanske är en illusion? Klockan är 23.04 och hade jag velat ha kontroll skulle lampan varit släckt för länge sedan. Och ansökan till ett jobb som jag vill ha skulle ha varit inskickad förra veckan. Istället kommer jag att klämma fram kreativa formuleringar imorgon - testa om sista-minuten fungerar för mig.

 

 

Sista minuten lösningar kan vara väldigt bra och lyckade. Jag minns hur jag inför Hälsomässan skulle göra visitkort - jag gjorde själv med klippa, mäta och klistrametoden, jag kämpade med en skrivare som inte alls ville det jag ville och jag begav mig mitt i natten (okej, hon var typ åtta på kvällen) för att skriva ut foton och finurliga texter. Och vet ni - att det gav resultat - jag har två kunder på gång tack vare de visitkorten. Det var en sista-minuten lösning som hette duga

 

 

Okej, så frågan för dagen (natten) blir - planering eller sista minuten? Har du något exempel från din vardag? Fördelar och nackdelar?



Visst gjorde jag mer idag - och det innefattade god mat, sällskap av familjen och Sven (min följeslagare detta år!), pokerspel, julklappsutdelning och en ogjord disk i diskhon!

 

 

 

 


Det här är en efterrätt som är lätt att göra, recept från arla!



Kommentarer
Postat av: Jenna

Ironiskt nog har jag det senaste året satsat på att planera in mer utrymme för spontanitet i min vardag ;) Är en riktig planeringsnörd som älskar min kalender, och har haft en förmåga att planera in lite för mkt förr i tiden, då den fria tiden har fått ge vika. Gillar planering om det är ngt som faktiskt ska styras upp, då jag blir stressad av att inte ha full kontroll över vad det nu är som ska göras. Dock har jag insett att min vardag ofta kan bli mycket roligare och jag själv mer kreativ utan överflödig planering och när man faktiskt gör saker i sista minuten ibland!



Saffranskakan såg för övrigt väldigt frestande ut :) Har sparat den i min receptbank!



Jag luskade med folk om crossfiten och faktiskt så verkar det som att de allra flesta var nya på crossfit och provade för första eller andra gången.. Men så kom jag på att jag faktiskt glömde höra med Frida www.fridfullt.blogspot.com som anordnade vår träningsträff!

Ska kolla med även henne och återkoppla dig :)



Kram

2009-12-28 @ 07:54:03
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback