Nu är det jul, här i vårt hus

Inte riktigt men nästan. Däremot har jag ont i kropp och knopp och ska lägga mig tidigt idag. Det här med oanade förkylningar som kommer när man minst behöver dem, skulle kunna ha en egen kategori här i bloggen. Samtidigt är jag tacksam över de få gånger jag varit sjuk - det här är tredje gången i år. Peppar peppar. Ni kanske såg listan jag gjorde i förra inlägget? På saker som jag skulle göra idag? Jo, men två av dem är avklarade. Har inte lyckats söka något jobb. Men jag har däremot jobbat här hemma, så det räknas väl det med. Mellan två och fyra hade jag besök av ett par vänner, och vi åt korv, lussebullar och drack lite glögg. Rostade och saltade mandlar fanns också på menyn. De är väldigt goda och rekommenderas. Jag fick beröm för mina lussebullar, så det är nog läge att jag delar med mig av receptet

 

Det finns en serie som jag gillar skarpt - den går på onsdagar på 4:an - riktigt bra, den heter Oskyldigt Dömd, med bland andra Mikael Persbrandt. Om ni inte har kikat på den, så gör det - spännande och lite läskig. Jag ska se den idag. Innan jag somnar.

 

Märk världen blir märkligare och märkligare och kräver mycket koncentration när man läser den - jag är nu på sidan 123 och jag tror att jag har blivit snäppet klokare. Det är ett bra resultat av att bara ha läst en femtedel av boken.

 

Frassevännen som ska bo hos mig i januari

Kommentarer
Postat av: Kinga

Jag gillar den verkligen med!

Likaså Morden på svt.



Tjuvar ditt lussebullerecept om det är ok :)

2009-12-09 @ 20:50:04
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

ne öppna aldrig filen kollade innan. kanske skulle vart bra men jag äter inget som står att datumet är ute

2009-12-09 @ 21:59:50
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: ♥ Jenny ♥ - Min kamp mot min vikt.

kul vill vara med glöm ej att skriva om tävligen på bloggen

2009-12-09 @ 22:11:50
URL: http://forsbergjenny.blogg.se/
Postat av: Sven

Mmm, Frassevännen :)

2009-12-09 @ 22:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback