Släpp allt

Mina fossingar ligger under favorittäcket och jag hälsade solen välkommen i förmiddags när jag vaknade. Det blev sen uppstigning i och med min megaförkylning - har varit uppe några gånger i natt för att snyta mig och försöka övertyga mig själv att jag fortfarande lever. För det gör jag. Svenne sa något bra igår (jag vet att det är en del nya läsare och jag kan berätta att Sven är en av mina bästa vänner som jag umgås med mycket) och det var att jag behöver en heldag där jag tar hand om mig själv och inte har något inplanerat. Sven är klok.

 

Men igår var det svårt att ställa in eftersom Elisabeth (en till kompis) hade bjudit in på middag och diverse goda drinkar. Tog det ganska lugnt och kvällen var verkligen trevlig - Elisabeth är en god värdinna! Och trevlig som få! Vi pratade om livet i stort, om våra gemensamma vänner, öden och att maten var god. Till efterätt blev det glass. Kaffe också. Lägenheten var jättemysig och så här i efterhand kom jag på att jag glömde ta med mig en bok som jag skulle låna av henne - Illusioner av Bach (tror jag författaren hette, rätta mig gärna om jag har fel).

 

Apropå böcker så blir Märk Världen, trots sina svåra ämnen och tankar, bättre och bättre. Jag har blivit lite extra förtjust i begreppet exformation - det som föregår informationen - alltså allt det som finns i en avsändares huvud innan han eller hon skickar/säger något. Exformation är allt det vi tänker innan vi talar. Och den finns alltså inte med i informationen - ett ? kan betyda mycket, lite beroende på kontext. Ja, jag är imponerad av boken och fortsätter senare i eftermiddag!

 

Nu lunch! Det blir samma som igår! (middag)

 

 

Kommentarer
Postat av: En beundrare

Tack Sven jag ser att det gick riktigt bra att vikariera for Emma som har gatt hela dagen och varit tapper i kylan.Vi har haft en toppen dag



halsningar



morsan

2009-12-15 @ 20:23:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback