Gullmarsplan - Odenplan - bara så där!

Dagens födelsedagsbarn: Dorota! Grattis på födelsedagen!

Gårdagen:

Changeling...var filmen som jag såg på kvällskvisten, och jag tyckte väl som så här: eftersom det är en "true story" så är det ganska häpnadsväckande att det som skedde skedde. Den hade spänning, den hade story och den hade lite tårar mot slutet. Fyra morgonsolar av fem möjliga. Ett ganska bra betyg med tanke på att jag inte hade några förväntningar. Är lite trött just nu, tror att jag har ätit lite dåligt och på det lagt på träning, aja baja. Men så blir det när man känner att man är på G - jag vill att det händer saker hela tiden, däribland gällande träningsresultat. Men då gäller det också att andra saker fungerar, såsom mat och sömn. Till middag gjorde jag en favorit i repris: lite lax med gårdagens grönsaker (ugnsbakade) och till det lite tomat med feta och paprika - inte helt fel, eller hur? Dags att snart dra sig till kojs, men jag ska lyxa till det med en omgång pin ball!


Idag:
Oj, om ni visste vad trött jag är just nu. Det går inte att förklara, men det är t o m jobbigt att trycka ner tangenterna. Resan började med att jag gick hemifrån mig klockan 12.30 och gick till Gullmarsplan och träffade min prommisvän Sven. Och där började utmaningen, jag gissade på att vi på två timmar skulle nå Thorildsplan, medan Sven var mer säker på Fridhemsplan. Jag hade stavar och kamera med mig, samt två flaskor vatten. Och vi gick och gick och gick. Det var ju så att säga lite annorlunda att gå ute i Sandsborg i jämförelse med stan. Jag har alltid funderat över vad dessa gåstavar ger för resultat, men nu vet jag. Verkligen. Eller ska jag skriva Värkligen...? Efter två timmar så landade vi på Odenplan och där sa vi stopp och tur det. Vi åkte med tuben till Fridhemsplan. Jag åkte själv (Sven hade ärende i Sumpan) till Kista och tog med en välförtjänst macka med ost och skinka på Sandys. Nu är jag hemma hos Sven, han får massade av Frasse. Vi ska äta renskav med potatis och lingonsylt, ja tack! Men först lite kaffe!

Nu kommer dokumentationen av vårt projekt Gröna Linjen, där vi idag satte rekord!  10 000 steg!

GULLMARSPLAN -ODENPLAN MÅNDAGEN DEN 2:A FEBRUARI


Över och ut från Gröna Linjen vandraren

Kommentarer
Postat av: Dorota

Tack, gumman! Vad snäll du är!!! Jag håller med om Changeling, jag grät med. Kunde knappast tro att detta skett och hoppades till slut att hon kommer att hitta sin son...

Kram på dig!

2009-02-02 @ 20:50:51
Postat av: agnieszka

Hej !



Kom förbi o ta en fika när ni kommer till Alvik.



2009-02-02 @ 21:21:10
Postat av: Emilia

Hej tjejer! Dorota! Vad kul att se dig här på bloggen. Jag har precis skickat ett lååångt mail till dig! Och vi kommer förbi på fika när vi kommer till Alvik, säkert inom två veckor, Agnieszka! Ta hand om er!



Kram

Emilia

2009-02-03 @ 13:27:43
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback