Efterlyser: lite sol!

Hej! Är på Fridhemsplans bibliotek och gör lite ärenden på nätet: betalar räkningar, rapporterar steg på motiomera, kollar mailen, bloggar...Kom på att det är skönt att sitta här på deras lilla café och koppla upp sig. Här slipper jag dessutom skämmas för att datorn låter, för det hörs inte lika tydligt. Har ätit en mandelmums och druckit en kaffe, ska snart ta en påtår. Men jag efterlyser lite sol!!

Jag och Sven träffades igår eftermiddag och Sven kom på den briljanta idén att vi skulle ta bilen som han hade hyrt och åka till Dalarö, vilket vi också gjorde. Det lite mindre briljanta var det tråkiga vädret: det duggregnade och var gråare än gråast. Vi försökte hitta ett café, men lyckades inte alls. Det som fanns var stängt. Sven tyckte att vi hade hamnat i ett U-land och jag kan faktiskt hålla med litegrann! Däremot hittade vi en flock ankor, så vi spelade in en liten film! Ska försöka ta med den på bloggen - vet ej dock hur man klistrar in en film, men jag ska försöka i alla fall!

Vi har bestämt oss för att ta oss an sträckan Sandsborg - Gullmarsplan imorgon eftermiddag. Det ser jag fram emot. Har just nu skrivit färdigt mina artiklar och ska korrläsa dem och eventuellt ändra lite grann - sedan ska de skickas iväg, håll tummarna för mig!

Kram
Emilia


Det här kallar jag för fint väder!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback