Tack för alla grattönskningar på min födelsedag!

Hej alla läsare! Som många av er vet så fyllde jag år igår, och jag fick massor av trevliga sms samt telefonsamtal: TACK! Jag hade en bra dag, först var det den traditionella tvätten mellan 9-12 och jag kan nu informera att jag går omkring och luktar äpple! Valde ett mysigt mjukmedel som verkligen är i min smak! Jag var av någon anledning lite stressad igår och jag kunde inte hitta recept på någon normal kaka, däremot så föll jag för ett par auberginerullader med parmaskinka och mozzarellasås samt en tomatsalsa med lök, vitlök och vitvinsvinäger. Till efterrätt gjorde jag en alldeles vanlig äppelpaj (smulpaj) med vaniljsås. Tillsammans med Ulliz och Agnieszka firade vi mig (jag ska ju ha fest nästa vecka med Kostas, men eftersom Ulliz inte kan så kom vi på den briljanta idén att ha liten minifest hemma hos mig, hon hade dessutom inte sett lägenheten än, så...!). Vi hade det jättemysigt, även om jag var lite trött eftersom jag stått i köket och experimenterat med auberginen (recept kommer inom kort!!) och sedan drog ju Carlos med mig på spinning i Farsta. Apropå träning så införskaffade jag mig ett träningskort på Friskis och Svettis idag, tretton månader för 2900 kronor - helt okej, så nu får Carlos köra hårt med mig! Nu ska jag dock till Planet Fitness och träna en timme, det blir kondition en halvtimme och sedan styrka. Som vanligt alltså. Ikväll kommer mamma till mig, jag ska därför försöka kombinera ihop en middag!

Här kommer lite bilder:


Agnieszka i sin nya frisyr och Ulliz, båda håller huvudet på sned!


Auberginrullader med parma och mozzarella!


En trött Elvis på mitt köksgolv!

Kram
Emilia
Kommentarer
Postat av: agnieszka

... vilka roliga kort på mig o Ulliz :-) och maten o söta hunden :-)



... det var trevligt att fira dig Emilia.



Här kommer "word of the week" som Pater Klaus har mejlat till studenter på hans mejlista. Han brukar göra det varje vecka. Jag tror att lite visdom om livet passar bra till födelsedagen.



Kram kompis !







GOD IN FAILURE



Let us not pray to be sheltered from dangers,



but to be fearless in facing them.



Let us not beg for the stilling of pain,



but for the heart to conquer it.



Let us not look for allies in life’s battlefield,



but to our own strength.



Let us not crave in anxious fear to be saved,



but hope for the patience to win freedom.



Grant that we may not be cowards, O Lord,



feeling Your mercy in our success alone;



but let us find the grasp of Your hand in our failures.

2009-01-31 @ 18:58:16
Postat av: agnieszka

ps:

författaren heter Rabindranath Tagore (+1941), India

2009-01-31 @ 19:00:43
Postat av: Emilia

Hej Agnieszka! Ja, visst var det trevligt! Och tack för de visdomsfulla orden! :)



Kram

Emilia

2009-02-01 @ 14:02:38
URL: http://enemilia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback