Företagardag idag!

Oj, jag har verkligen varit effektiv idag, satsat på företagardelen, lärt mig en del och sedan suckat och stönat om vartannat - det är inte lätt att sätta sig in i allt detta. Jag har ju på ett ganska bra sätt formulerat i huvudet vad det är jag vill göra med det egna företaget. Men tips och råd är alltid bra, fast det gäller att sålla bland all information. Just nu håller jag mig till Skatteverket, ALMI, Företagarguiden....Här kommer tips när det gäller Affärsidén och dessa frågor ska jag ikväll sätta på pränt - för även om jag vet i huvudet kan det vara bra att skriva ner det, eller hur?


Affärsidén...

Vad är det du ska sälja?

Vilka är dina kunder?

Hur ska jag sälja tjänsten?

Geografiskt?

Varför ska kunderna handla av dig, hur särskiljer du dig?


Jag kommer att presentera affärsidén här på bloggen och efter det ska jag be er om lite hjälp - håll tillgodo!




Företagartjejen på semester!
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback