Hot, hot, hot!

Javisst, det ar sommar. Och javisst, det kanns konstigt att jag var sa lite i Polen forra sommaren. Det kanns som ett svek fran min sida, mot mig sjalv. Varfor? For att jag trivs sa bra att vara har. De manniskor som jag har traffat de senaste veckorna betyder massor for mig och kompisarna i Jastarnia kommer jag halla kontakten med pa ett battre satt. Kanns det som jag har sagt det forut? Kanske, men nu kanns det ratt i magen. Jag kanske namnde det tidigare, men jag och syrran traffade ju tva killar ute pa stan en kvall och en av dem var fran Warszawa. Och han ar i Jastarnia 3 manader, alltsa hela sommaren, varje ar. Jag vill ocksa kunna gora sa. Darfor ska jag massera de gra och make it happen. Jag menar manniskorna, maten, luften (exkl Warszawa) och spraket gor mig till en annan manniska. Inte konstigt att jag far identitetskris med jamna mellanrum. Men blodet i mina vener ar ju polskt, det gar ju inte att undkomma.

Jag skrev for lange sen, ja det maste ha varit strax efter nyar att jag hade en del nyarsloften, men att jag inte ville avsloja dem. Men nu, den 30 juni, kan jag bara saga att jag har varit nikotinfri i ett halvar. Jag har alltsa rokt innan, men inte varit sa stolt over det, men sedan bestamde jag mig. Dessutom ar jag extra stolt, for att i Jastarnia ar det (tyvarr) manga som roker och ibland gar man ut och tar en ol eller tva. Men inte gav jag mig for det. Nagra ganger var jag sugen, det ska jag inte hymla med, men jag klarade den utmaningen ocksa! Det jag tillater mig ibland ar att roka vattenpipa, men det ar ganska sallan....

En kropp har man och den ska man ta hand om. Om min kropp kunde tala sa skulle den saga:

- jag tycker om att ata pa regelbundna tider
- jag gillar att trana och bli andfadd
- jag behover karlek
- jag tycker om att sova, men inte for mycket
- stressa inte, for da far jag ont i magen....

Tank pa att kommunicera med din kropp och ta hand om den. Den gillar att bli omhandertagen, det kan jag lova!!

Jag har ju inte namnt vandrarbloggen sa ofta, men dar har det hant grejer vill jag lova




Ett fint hus pa dagens prommis.....
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback