Kavat med kajak - och sol i fönstret...

Men visst, det finns en fråga som cirkulerar i mitt huvud - när ska jag ha tråkigt? För det har varit roligt nu i fyra dagar - det är nytt rekord skulle jag tro. Dagens exkursion var till Stora Sköndal där vi hälsa på Carlos. Fountain House finns där, det är ett stort hus (350 m2) med en massa mysiga rum. Men det är mycket som kvarstår att göra. Man kan säga att det är ett aktivitetshus för medlemmar. Carlos bjöd på kaffe och gav oss en exklusiv guidning och berättade lite hur de arbetar. Idag var han ensam på jobbet så han kunde ta hand om mig och herr Sven.

Vi begav oss med en kajak ner till vattnet. Vane Carlos visade hur man skulle styra åbäket och för mig gick det riktigt bra. Sven var tapper, men ska öva sig lite gällande balansen till nästa gång! Vi hade badkläder med oss så ett dopp i vattnet var oundvikligt - det var verkligen skönt! Tänk vad naturen ger oss!

Ah, innan vi begav oss till Stora Sköndal bjöd jag Sven på en god lunch: spenatsoppa, kikärtsbiffar med sallad och dressing, apelsinjuice. Mycket gott, om jag får säga det själv! Efter vår lilla eskapad ute vid Fountain House, där vi för övrigt hann med ett parti Yatzy, gjorde vi en blixtvisit på Globen Shopping Center (ingen höjdare, det finns väldigt få affärer egentligen...) och sedan åkte vi till Sockenplan och gick på gateau och drack kaffe med smörgås, jag tog en med brie, salami och paprika. Vi delade på en kanelbulle också - mumsigt!

Nu ska jag ta det lite lugnt, kolla på film...? Ja, jag tror det - Flyga drake blir det. Gissa vem jag såg igår på stan? Alexander Rybak, som vann melodifestivalen - han var ju väldigt söt!











Kommentarer
Postat av: Emily

Vilken hälig dag ni har haft. Jag blir riktigt avundsjuk. Själv har jag varit hemma och svettats.



Fina bilder. :)



Du slår verkligen rekord i trevliga dagar på raken.



Kramis E

2009-07-14 @ 19:10:43
URL: http://www.emforme.se
Postat av: Jenna

Kul att du hittade dit, och lämnade en kommentar efter dig :)



Så roligt med kajakpaddling! Det här är en av de sakerna som är så underbart med sommaren, det finns så mycket utomhusaktiviteter som är riktigt roliga och motion i sig :)



Önskar dig oxå lycka till med ditt projekt! Ska titta förbi och se hur det går för dig!

2009-07-14 @ 20:37:29
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Emma

ja det ska bli otroligt skönt!

blir ingen utlandsresa på semestern utan den tar jag i februari istället :)

ska till syrran på semestern några dagar i alla fall uppe i fjällvärlden :)

2009-07-14 @ 20:48:44
URL: http://emmanylund.blogg.se/
Postat av: Jenna

Den är superbra och intressant, med massa spännande information, men ändå lättläst :) Författaren har även skrivit en annan bok som ska vara bra. Supermat tror jag den heter. Ska själv beställa hem den :)



Jag jobbar extra på Sats i receptionen, och håller på och utbildar mig till gruppträningsinstruktör. Nu över sommaren jobbar jag heltid, eftersom jag studerar på terminerna. Har läst psykologi i ett år, men har nu kommit in på kostvetarlinjen, varifrån jag förhoppningsvis kan få byta till Dietistlinjen (när någon hoppar av) :)

2009-07-14 @ 20:53:33
URL: http://jennas.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Guud så härligt med kajak, vilken dag du måste ha haft! Skall verkligen gå en kurs i havskajak nån gång. kanotar varje sommar ett gäng dagar och njuter i fulla drag, men drömmer om att ta det to the next level! :)



Superkul att du hittade till mig f ö, jag har ett frukostinlägg sedan innan som kanske faller dig i smaken s a s? http://njutmaten.blogspot.com/2009/06/maltidstips-frukost.html



I samma "serie" inlägg skrev jag också två om tips för middag resp mellis: http://njutmaten.blogspot.com/2009/06/maltidstid-mellanmal.html och http://njutmaten.blogspot.com/2009/06/maltidstips-middag.html



Ha det supergott!

2009-07-14 @ 23:39:08
URL: http://www.njutmaten.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback