Kreativt tankebubbel med twist

Ja, det är ungefär så jag skulle vilja beskriva det nuvarande tillståndet. Tanken var att jag skulle lägga mig tidigt och visst la jag mig i sängen med boken "hennes mjukaste röst", men jag fick ingen ro. Tankarna vandrade däruppe, otåliga och stressade. Och då är det inte lätt att läsa. Det är inte ens roligt att läsa då. För jag tycker egentligen om boken. I Polen lärde jag mig att äta långsamt...Och det ger mig glädje att vara långsam. Till och med Sven tyckte att jag har ändrat tempo (vet dock ej vad han baserar det påstående på, med tanke på att jag pratar i 180, men det var ju snällt och togs emot tacksamt). Just ikväll så kliar det i fingrar och huvudet skapar idéer av olika slag. Pennan glöder på pappret och morgondagen är planerad (mer om det imorgon). Men jag vet inte alls var jag ska börja. Enklare uttryckt: beter mig som en rastlös person och finner ingen ro av att ligga i sängen och läsa om Karen och hennes minnen (Karen är huvudpersonen i boken jag läser). Och jag anpassar mig. Jag vill ju påbörja boken som jag har lånat av Sven, samtidigt vet jag att det är en bok full av idéer och inspiration och hur bra är det egentligen med tanke på att jag ska sova? Min skalle uttryckligen myser av att surfa runt och leta information och dessutom hittar jag helt plötsligt saker på nätet som inte korsat min väg förut: pärlor, ja sådana som man gör smycken av. Jag hade tänkt att använda pärlor till ett av mina projekt, men anledningen till att jag kom in på dessa pärlsidor var att jag granskade ett företagsnamn som jag kommit på. Dessvärre är det taget och jag funderar vidare. Men pärlor är intressant...

Annat som kanske kan vara av intresse är att en artikel angående ekobruk har publicerats på Brännpunkt/svd. Anledningen att den blir extra intressant är dels att jag själv handlar ekologiskt och dels så tycker jag exempelvis att ekologiska ägg är mycket godare än de konventionella.....Men allt handlar ju om vilket perspektiv man anammar, läs gärna själva, klicka här

Lite sömnbehov har nu kommit över mig, kan bloggandet ha den effekten? Ja, kanske...


Kommentarer
Postat av: Matilda

fy, jobbigt det där när man inte finner ro. tankarna bara snurrar!



sv: haha, jo hon är rätt söt lillvovven!



tack ska du ha, ja det ska bli riktigt skönt med semester nu!

2009-07-13 @ 11:53:45
URL: http://www.matildasalmen.com
Postat av: Sven

Aha, det jag märkte på att du hade ett lugnare tempo är därför att du promenerade långsammare nu. Och det är jättebra.



Ta en sak i taget! Du hinner läsa min bok du låna också.



Kram Sven

2009-07-13 @ 12:40:37
URL: http://www.youtube.com/watch?v=Ulv4wt5NuvM
Postat av: Ewa

fina foton får man lov att säga och det ärmycket kul att läsa om maten.Hoppas den smakar lika bra som den ser ut.mums

2009-07-19 @ 23:54:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback