Tack Amanda Jenssen, Sarah Dawn Finer, Leona Lewis, Duffy och alla…

Som förgyllde min semester den senaste månaden. Med er har jag sprungit i skogen, filosoferat på stranden, solat i trädgården....Musik är viktigt och här är några favoriter:


Numb - Amanda Jenssen

Home - Sarah Dawn Finer

The best You Never Had - Leona Lewis

Stepping Stone - Duffy


Det är något med mitt uppstigande på sistone. Idag vaknade jag av mig själv strax före åtta och låg och drog mig en stund. Sedan vandrade jag upp och har nu gjort mig en kopp kamomillte och sen ska det bli en frukost bestående av fil, frukt och lite havregryn. Vi diskuterade huruvida havregrynsgröt är en bra frukost eller inte. Anledningen till diskussionen är att jag alltid blir hungrig så snabbt, kanske bara någon timme efter att jag har intagit havregrynsgröten. Emily upplever samma sak. Så jag ska byta frukost helt enkelt. Jag vill gärna hålla mig någorlunda mätt, åtminstone 2-3 timmar. Vi får se hur det blir idag.


Jag surfar som vanligt runt på nätet (även fast jag har sagt att på söndagar får det enbart vara nöjes-surfing...) och hittar allt möjligt intressant. Jag håller ju på att fundera och klura över mina artiklar som jag skulle kunna skriva om och en sak som jag verkligen ska komma ihåg är, enligt Tommy K Johansson är:


" Tidningsredaktörer är inte farliga. Ibland får jag en känsla av att en del som drömmer om ett jobb som frilansare har satt tidningar och dess medarbetare på en pedistal. För fan. Kolla på mig - verkar jag vara någon som borde sitta på en pedistal? Knappast. Det är inget magiskt bakom tidningsproduktion. Det är ett jobb precis som allt annat."


Dags att dricka te och sen göra frukost. Känner mig behagligt hungrig!


Kommentarer
Postat av: Petra

svar: roligt att man kan bistå med lite glädje! :)

2009-07-12 @ 16:57:29
URL: http://petras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback