Dag ett i Huvudstaden

Oj, här är det verkligen varmt. Jag tog mig en promenad till en park som är här alldeles i närheten. Vandrade runt och tittade lite på människorna - märks att de gillar att vara ute när det är så fint väder. Satte mig på en parkbänk och testade att bara vara. Det gick bättre än väntat. Försöker inte lyssna alltför mycket på musik eftersom det är bra att lyssna till stadens ljud: barn som leker, hundar som skäller, vatten som skvalpar i fontänerna. Den fontänen som jag satt vid idag hade fullt med barn i sig och hundar som badade. Jag solade lite och läste i en polsk hälsotidning - idag kände jag för att shoppa också, det finns ju glädje i det också. En av de affärer som jag verkligen tycker om här är Rossman, där har de allt möjligt, bland annat ett vax som både syster och jag vill ha - och idag var det på rea. Köpte fyra paket. Sitter just nu och funderar på vad jag ska göra. Imorgon ska morfar och jag åka till Pomiechowek, det är deras landställe och det ska bli jätteroligt. Ikväll tänkte jag gå till samma park igen och springa - jag tror det kan gå! Måste kolla att räkningarna har gått igenom - och maila Sonja som fyller år idag. Men faktiskt så är det så att jag skulle vilja komma ut i solen lite till, så vem vet var jag befinner mig om en timme. Dessutom ska jag till kyrkan vid fem-snåret.


Tänkte på mitt polska påbrå - det är inte omöjligt att jag skulle kunna bo här ett halvår och jobba. Sverige och Polen har affärsmässiga relationer och eftersom jag kan båda språken finns det möjlighet till jobb/samarbete. Polen är ett av de länder i Europa som har klarat finanskrisen bäst har jag hört. Det har såtts ett frö i mitt lilla huvud, vi får se hur det växer till sig...


Igår hade jag egentligen ingen lust alls att vara i Warszawa men nu känns det faktiskt riktigt bra! Jag ska shoppa lite och framför allt röra på mig. Till lunch åt jag en god sallad, lite kött och färsk potatis - mums!


Kommentarer
Postat av: Sven

Hej, här är det varmt, ca 30 grader. Kul att läsa hur bra du har det.

Jobba i Polen, ja vattna det fröet så ser du var det är för en blomma som kommer upp.



Kramar

Svennis


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback