Lite uppdatering! Hej!

Bara en sådan sak att magen mår bra är ett tecken att denna resa har gjort mig bra. Varannan dag är det strålande värme och sol och varannan är det lite mer moln och nästintill kallt. Som nu till exempel - jag satt med solen i ansiktet den sista timmen på balkongen men var ändå tvungen att ha på mig tjocktröja och strumpor. Så här mycket frisk luft var det länge sedan som jag fick, tydligen ska det vara mycket jod i luften som ska vara bra. Så jag andas på!


Stockholm känns långt borta, men det är ok. För nu i alla fall, jag tror syster känner likadant. Klart, det är ju helt annorlunda här och framför allt så behöver jag inte bry mig så mycket om att matplanera. Polsk mat är ruskigt god. Till och med potatisen smakar godare här än hemma. Vi har haft lite uteliv också, men nu har vi bestämt oss för att det ska vara en hälsoresa, inget annat. Vi får se hur det går med det! Jag har blivit väldigt förtjust i varmt vin på julkryddning, men jag dricker det mest för att det är värmande och för att det är gott. Ska se hur det blir ikväll...Det kallas hur som helst för "grzane wino".


Apropå hälsa, har varit och sprungit två gånger, runt hela Jastarnia, fantastiskt skönt även om det stundtals har varit jobbigt. Men det blir i intervaller. Det vore bra om jag kunde springa hela sträckan innan jag åker hem. Ska ha det som mål helt enkelt.


Vi var i Gdansk igar, onsdag, och jag kan säga som så här: blond och kortare hår. Var kanske inte helt nöjd med längden, men det växer ju ut. Vi åt obiad (lunch) på Bar mleczny, ett ställe med husmanskost, bra mat och billig. Jag var hos en kompis kvällen innan, så jag var lite trött. Det tog jag dock igen utan problem, sov över tolv timmar denna natt!


Idag lyckades jag tämja och använda mitt tålamod - helkonstigt, men jag lyckades fixa en tangent som hade lossnat från datorn. Det tog en halvtimme, men jag gav inte upp. Så jag är stolt!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback