Saker ändras

(Torsdag) Så är det. Och det är skönt att inse det. Kanske har självkänslan ökat sen senast, kanske har jag blivit vuxen och ser på saker och ting på ett annat sätt. Det handlar om livsöden, det handlar om värderingar. Jag vill, i enlighet med den bok som jag har läst av Erlend Loe, göra en lista (ja, för i boken naiv.super görs det många listor, på alla möjliga saker!) som tar upp de saker som jag tycker om med Jastarnia:


  1. Luften - jag känner mig frisk som bara den
  2. Lukten - hur ska jag förklara? De som känner mig får höra den twistade versionen, men den normala är: jag är hemma, även fast jag vet att jag ska hem snart...
  3. Människorna - jag har vänner kvar sedan länge, men de finns de som alltid kommer ha ett plats i mitt hjärta, däribland min gudmor Sylwia!
  4. Maten - jag mår som sagt prima och mycket har att göra med regelbundenheten, frukost klockan 10.00, klockan 14.00 är det lunch och klockan 19.00 är det kvällsmål.
  5. Havet - tillsammans med solnedgången kan man få en riktig kick!
  6. Solen - när den väl är framme vill säga...
  7. Gofry - det är våfflor, som jag äter med lite grädde och färska jordgubbar
  8. Att springa - ja, tro det eller ej, men jag har varit ute 3 ggr och sprungit!
  9. Shopping - jo, det går bra det med
  10. Lugnet - det infinner sig oftast när jag ber om det!

Så, har du någon lista som du vill dela med dig? Me like listor!


Fredag

En dröm har skapats i mitt inre. Jag vill göra en riktig vandrarresa (ja, förresten så har vandrarna uppdaterats sedan sist, gå in här och kolla!). Det skulle kunna vara att vandra en längre sträcka i Polen. Typ som Aschberg och Fylking gjorde. Men det kräver lite planering och tid. Men jag är fortfarande ung, så det kan gå.


Här på förmiddagen visste vi inte alls vad vi skulle förvänta oss av vädret, men vi smörjde in oss ändå (solskydd is the grej!) och begav oss till stranden. Vi gick längs vattnet och lyssnade på musik. När solen kikade fram så la vi oss bara på stranden och solade. Och sen gick vi vidare. Detta är frihet i mina ögon - att bara gå dit näsan pekar och lägga sig när man känner för det.


För några kvällar sen träffade vi på två killar, Maciek gånger två och de bor borta vid hamnen. De blev nyfikna på oss eftersom vi satt och pratade svenska. Trevliga typer, en av dem är dykinstruktör och den andra är sjukgymnast. Jag brukar springa förbi dem när jag är ute och joggar för att säga hej. Den ene av dem är här tre månader om året, alltså på sommaren och trivs som fisken i vattnet!


Ikväll ska vi förmodligen ut och dansa, ifall det finns något ställe som redan har öppnat vill säga. För säsongen har inte riktigt startat än. Och jag är så sugen på att dansa! Men innan dess så är det lunch och sen ska vi hälsa på en väninna som bor början av Jastarnia.






Kommentarer
Postat av: monikka

GUD vad jag saknar jastarnia när jag ser de här bilderna :(



Nara ;)

2010-03-10 @ 21:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback