Tålamod är en dygd

Jag har kämpat med skrivaren. Svurit lite grann. För att sen inse att det är bäst att sluta. Skicka ett mail till brorsan för att be om hjälp - bara det visar på tålamod eller hur? Fantastiskt. Väntar på mamma, hon ska komma hit med min syrras saker och en madrass. Det hände något revolutionerande idag. Kan inte skriva om det, men jag vill visa på att tålamod är viktigt, i mellanmänskliga relationer. Och jag fick ett svar idag som visade på att jag är på rätt väg.

Jag saknar mina tjejer, Ulliz och Em. Träffade Emsan idag och vi satt på en uteservering och frös. Vurma hette det visst. Vi pratade om det förflutna, om hälsokommunikation, om kärlek och jag kommer att sakna dem så den närmsta månaden! Egentligen skulle Ida och Ulliz ha födelsedagsfika idag, men Ida-tjejen blev sjuk i morse...Ska försöka träffa Ulliz en kortis imorgon, tanken är att efter att min syster har firats (studenten!!) så kan jag hitta en lucka och åka till henne!

Idag har det hänt mycket - ett stycke träning med Sven (tycker han gjorde bra ifrån sig!), en bit mat på Govindas, fika med Emsan och sedan ett samtal som kan ha räddat sommaren och gett mig nya insikter. Klockan sex gick jag på mässan och där träffade jag på Anna-Carina och Line - de sa att de skulle sakna mig! Och jag kommer sakna dem också!

Nu är mamma här, hon har låst in sig på toaletten och pratar i mobil, jag trodde man gjorde sånt när man gick i grundskolan. A ja, snart får jag lugn och ro. Har inte löst det här med skrivaren än, men det är en ny dag imorgon!


Govindas - looking good!


Emilys kaffemugg - söt och ett måste för bloggen


FöretagarEmilia i sitt esse med kaffe latte på Vurma...


Emilys mat - det här ska jag testa!


Lite från Vurma


Okej, jag vågar inte ens säga vad jag åt till middag...kik....ärts....biffar


Tålamodsprövaren denna kväll...



Du hade förstås ingen aning om min betraktelse av dig, ditt ansikte, dina händer, dina ögon och ditt hår. Tänk att jag suger åt mig hela dig genom att bara kika på dig. Men jag stannar där. Och du går av, vem vet vad som pågår i ditt huvud?

Kvinnors tankar om män, våren 2009
Kommentarer
Postat av: Emily

Tack för idag vännen. Vilka fina bilder det blev. Jag vill bara säga - med fetat och understrykningar i alla färgnyanser - jag kommer sakna dig mycket!!! Jag behöver Emilia i mitt liv, så jag vet inte riktigt hur denna månad kommer att gå. Men främst av allt önskar jag dig en underbar månad i Polen. En månad för Emilia:s själ och styrka.



Nu ska jag sova, så en bamsekram till dig och för att du är min underbara vän.:)



Em

2009-06-09 @ 00:10:40
URL: http://www.emforme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback