Un día con las mujeres!

Ja men visst, så är det, att jag fick använda mig av mina surt förvärvade spanska-kunskaper idag efter kyrkan. Idag var det lite speciellt i och med att de vuxna konfirmanderna hade sin konfirmation, så biskopen var där och predikade. Men spanska, det fick jag prata med Line och Marta, mina väninnor och de var och hälsade på mig ute i Enskede Gård. Vi gjorde modifierade kikärtsbiffar (la till vitlök och det blev fantastico!). Till detta gjorde vi en babyspenat-sallad med oliver och en god dressing! Sedan var det facebook som gällde, Marta har numer en bild på sin profil, inte illa!

Det var kanske inte alla som märkte det, men jag bloggade inte alls igår. Ovanligt men kanske ett bra break från verkligheten. Jag hade en del att göra och dessutom gick jag upp ganska sent. På kvällen var det volontärarbete på gatan tillsammans med Christian och Jenni. Dessvärre var det en man som betedde sig väldigt hotfullt och det var inte uteslutet att han hade tillgång till vapen. Kallt var det också, men fick låna vantar av Christian! Idag efter mässan hann jag med att säga hej då till en del vänner, för nu kommer jag inte till Eugenia på en månad...Fast det är sanning med modifikation, för imorgon ska jag dit och ha ett samtal.

En viktig händelse idag: valet! Jag har gjort min plikt och jag har gått och röstat - på vem avslöjar jag inte, men jag gjorde lite efterforskningar innan, så det kändes bra.

Kvällen innebär följande: packlista, ta det lugnt, förbereda inför träningen imorgon med Sven!





Kommentarer
Postat av: Matilda

TACK ska du ha söta du! jo det känns otroligt roligt med jobbet, verkligen! lovar att säga vad det är såfort jag får chansen! men ha inte för höga förväntningar.. haha! för MIG är detta en dröm, men egentligen är det inte så jättespeciellt om man nu inte drömt om just detta sedan i mellanstadiet som jag gjort! haha!

2009-06-08 @ 10:55:32
URL: http://www.matildasalmen.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback